خبرنگاران اعلام شرایط اضطراری کرونا در چند استان ژاپن

به گزارش اهدا بلاگ، تهران- خبرنگاران- سوگا یوشیهیده نخست وزیر ژاپن به منظور مهار همه گیری ویروس کرونا سومین شرایط اضطراری را در بخش هایی از این کشور اعلام نمود. این شرایط از فردا یکشنبه در توکیو و استان های اوساکا، کیوتو و هیوگو در غرب ژاپن اجرا می گردد.

خبرنگاران اعلام شرایط اضطراری کرونا در چند استان ژاپن

به گزارش روز شنبه خبرنگاران از تلویزیون ژاپن، شرایط اضطراری تنها برای دو هفته تا یازدهم مه / 21 اردیبهشت/ برقرار خواهد بود و تعطیلات سالانه در ژاپن که یک هفته ادامه دارند را شامل می گردد.

طی این مدت از قهوه خانه ها و رستوران ها و نیز فروشگاه های عظیم و مراکز خرید خواسته خواهد شد تا فعالیت های خود را تعطیل نمایند.

تعداد مبتلایان در مناطق یاد شده رو به افزایش است و مقام های مربوطه مراقب شیوع گونه های مسری تر این ویروس هستند.

سوگا گفت: تصمیم گرفتم پیش از شروع تعطیلات یک هفته ای، بار دیگر شرایط اضطراری اعلام کنم. ما باید با تمرکز بر اقدامات شدید در یک دوره زمانی کوتاه، شیوع این ویروس را مهار کنیم.

دولت ژاپن همچنین تصمیم گرفته است تا در استان اهیمه بدون اعلام شرایط اضطراری اقدامات سختگیرانه تری را اتخاذ کند.

اقدامات پیشگیرانه جاری که ابتدا قرار بود تا پنجم ما مه / 15 اردیبهشت/ در استان های میاگی و اوکیناوا برقرار باشند، تا یازدهم مه تمدید شده اند.

از سوی دیگر به دلیل همین شرایط اضطراری، 7 رویداد آزمایشی برای بازی های المپیک و پارالمپیک توکیو بدون حضور تماشاچیان در پایتخت برگزار خواهد شد.

رویداد آزمایشی والیبال که برای روزهای اول و دوم مه / 11 و 12 اردیبهشت/ برنامه ریزی شده در ورزشگاه آریاکه بدون تماشاچی برگزار خواهد شد.

کمیته برگزاری بازی های المپیک همچنین گفت یک رویداد آزمایشی برای مسابقات دو و میدانی برای روز 9 مه / 19 اردیبهشت/ در ورزشگاه ملی بدون حضور تماشاچی برگزار خواهد شد.

مسئولان پیشتر تصمیم گرفته بودند تا از روز اول تا انتها روز ششم مه در مرکز ورزش های آبی توکیو یک رویداد آزمایشی شیرجه را بدون تماشاچی انجام دهند.

این رویداد، رقابت نهایی انتخابی المپیک خواهد بود اما استرالیا انصراف داده است. نهاد شیرجه این کشور گفت: ایمن نخواهد بود که ورزشکاران و مسئولانمان را اعزام کنیم.

مسئولان امیدوار بودند پیش از بازی های المپیک که کمتر از سه ماه دیگر شروع خواهند شد، از این رویدادها جهت بهبود اقدام های ضد ویروس کرونا و هدایت تماشاچیان استفاده نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 817

به "خبرنگاران اعلام شرایط اضطراری کرونا در چند استان ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اعلام شرایط اضطراری کرونا در چند استان ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید