حمایت 73 درصدی مردم روسیه از تغییر قانون اساسی

به گزارش اهدا بلاگ، شمارش بخشی از آرای همه پرسی اصلاحات قانون اساسی روسیه نشان می دهد 73 درصد از مردم این کشور از تغییر قانون اساسی حمایت نموده اند.

حمایت 73 درصدی مردم روسیه از تغییر قانون اساسی

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبر گزاری فارس، نتایج اولیه شمارش آرای همه پرسی اصلاحات قانون اساسی روسیه نشان می دهند که 73 درصد از مردم این کشور از تغییر قانون اساسی حمایت نموده اند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، حمایت مردم از تغییر قانونی اساسی روسیه به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور اجازه خواهد داد که در قدرت بماند.

این همه پرسی که قرار بود 22 آوریل امسال در روسیه برگزار گردد، به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد و از روز پنج شنبه 25 ژوئن شروع شد و تا چهارشنبه 1 ژوئیه ادامه داشت.

برای جلوگیری از ازدحام بیش از حد، این همه پرسی به مدت یک هفته انجام شد.

اصلاحات قانون اساسی روسیه در صورت تصویب به پوتین اجازه خواهد داد تا سال 2024 بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند و اگر بار دیگر انتخاب گردد، دو دوره متوالی یعنی تا 2036 در کرملین خواهد ماند.

این اصلاحات در ژانویه امسال رونمایی شدند. مجلس روسیه در ماه مارس از آنها حمایت و تصویب شان کرد اما خواهان برگزاری یک همه پرسی برای جلب حمایت عمومی شد.

پوتین در مصاحبه با شبکه 1 روسیه گفته بود شرکت در دوره جدید ریاست جمهوری را غیرمحتمل نمی داند.

پوتین در این مصاحبه گفته بود: من تا به امروز هیچ تصمیمی نگرفته ام. غیرمحتمل نمی دانم در صورتی که این موضوع در قانون اساسی به وجود آید در انتخابات شرکت کنم.

پوتین همچنین به کسانی که به دنبال جانشینی برای وی هستند گفت: آنها باید به جای جست وجوی جانشین، کار (خود را) انجام دهند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 299

به "حمایت 73 درصدی مردم روسیه از تغییر قانون اساسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت 73 درصدی مردم روسیه از تغییر قانون اساسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید