حمام گرم، راهی مفید برای کاهش فشار خون

به گزارش اهدا بلاگ، سلامت نیوز/محققان دریافته اند که حمام کردن می تواند از مزایای مشابه ورزش هوازی با شدت کم برخوردار باشد.

حمام گرم، راهی مفید برای کاهش فشار خون

به نقل از ام اس ان، حمام های منظم با کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی مرتبط هستند. یک آنالیز کوتاه تازه به وسیله دانشگاه کاونتری نشان می دهد که آنها مزایای بیشتری و تقریباً همسطح با ورزش های مبه وسیله دارند.

بعد از چند دقیقه در حمام گرم یا سونا، احساس آرامش دلپذیری را احساس می کنید، سپس ضربان قلب شما افزایش می یابد و احساس گرما و تعریق می کنید - احساساتی شبیه به هنگام پیاده روی، دویدن یا دوچرخه سواری.

محققان پاسخ های فیزیولوژیکی را بین گذراندن مقادیر مساوی از زمان در وان آب گرم و دوچرخه سواری با شدت مبه وسیله مقایسه کردند.

آن ها 50 مطالعه، هم اپیدمیولوژیک (که تعداد زیادی از افراد در پی الگو هستند) و هم آزمایشگاه (که فیزیولوژی دقیق را آنالیز می نمایند) ارزیابی کردند.

محققان دریافتند که درجه حرارت اصلی بدن و افزایش ضربان قلب برای هر دو گروه قابل مقایسه است و در اسکن سونوگرافی عروق هم بهبودهای مشابهی در جریان خون، فشار خون و سطح گلوکز وجود دارد.

با این وجود دوچرخه سواری منجر به صرف انرژی بیشتر (یا کالری سوزی) می گردد، در حالی که حمام این کار را انجام نمی دهد.

با وجود یافته های این مطالعه، حمام ها مزایای بی شماری از ورزش را فراهم نمی نمایند و گفتنی است که ممکن است برای تجربه نتایج مطالعه لازم باشد یک ساعت در یک وان آبگرم با دمای 40 درجه سانتیگراد (104 درجه فارنهایت) بنشینید، که می تواند منجر به به سرگیجه و کمبود آب بدن گردد.

استحمام گرم به شما یاری نمی کند با ایجاد عضله و چربی سوزی ترکیب بدن خود را تغییر دهید، تراکم استخوان شما را افزایش نمی دهد و منجر به بهبود استقامت، قدرت یا تحرک نمی گردد و به همین علت است که استفاده از حمام گرم یا سونا نباید جایگزین ورزش گردد. اما حمام گرم می تواند بعضی از مزایای سلامتی را تقلید کند و اگر همراه با ورزش استفاده گردد، می تواند سلامتی بیشتری ایجاد کند.

حمام گرم می تواند با کاهش التهاب و یاری به ماهیچه ها برای بهبودی، مکمل های یک رژیم ورزشی سالم باشد.

بعلاوه نشان داده شده است که گرما درمانی بعضی از مزایای ضد افسردگی را همچون ورزش دارد. انجام هر دو ورزش منظم و حمام مکرر برترین گزینه است.

منبع: همگردی
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 954

به "حمام گرم، راهی مفید برای کاهش فشار خون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمام گرم، راهی مفید برای کاهش فشار خون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید