فراوری 90 محصول در حوزه سلامت با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری

به گزارش اهدا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بسته هایی برای تامین سلامتی تعریف شدند این کار با تقویت زیرساخت های حوزه سلامت، رسم فلوچارت ارزبری و احصاء اولویت بندی حوزه سلامت، امضای تفاهم نامه های همکاری با نهادهای مرتبط، انتشار فراخوان ها و در نهایت ایجاد زمینه مناسب برای اجرایی شدن این بسته ها عملیاتی شد. کاری که به وسیله ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به اجرا عایدی.

فراوری 90 محصول در حوزه سلامت با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری

در این طرح، فراوری 7 محصول در بسته داروهای بیولوژیک مدنظر بود. محصولاتی که بیش از 74 میلیون دلار کاهش ارزبری را برای کشور به همراه داشتند. تهیه بسته فراوری مواد اولیه دارویی نیز با فراوری 75 محصول اجرایی شد. این کار هم 116 میلیون دلار کاهش ارزبری را برای کشور به همراه داشت.

بسته فراوری واکسن های انسانی با 5 محصول و 60 میلیون دلار کاهش ارزبری و تجهیزات پزشکی با 3 محصول و 24 میلیون دلار کاهش خروج ارز از کشور، دیگر طرح های مدنظر برای تحقق این هدف بود.

در نهایت با اجرای کامل این طرح ها، 90 محصول فراوری شد که از خروج بیش از 247 میلون دلار ارز کشور پیشگیری نموده اند. اتفاقی که به تحقق اقتصاد مقاومتی و تقویت زیرساخت های اکوسیستم فناوری و نوآوری حوزه سلامت در کشور یاری نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1222

به "فراوری 90 محصول در حوزه سلامت با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری 90 محصول در حوزه سلامت با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید