قیمت هواپیمای شخصی چند است؟

به گزارش اهدا بلاگ، یکی از گران ترین و محبوب ترین مدل ها در میان هواپیمای دو نفره فوق سبک UL-39 ALBI است. یک هواپیمای دو نفره 550 کیلوگرمی که ساخت شرکت اسکای لیدر جمهوری چک است. این هواپیما از موتور BMW S1000RR برخوردار است که قدرتی معادل 142 کیلوواتی معادل 193 اسب بخار را فراوری می نماید.

قیمت هواپیمای شخصی چند است؟

خبرنگاران | در ایران به راحتی نمی توان هر مدلی از هواپیماهای شخصی را داشت. قوانین متعددی وجود دارد که اجازه نمی دهد به این راحتی ها جت شخصی داشته باشید. اما با طی کردن بعضی مراحل قانونی می توانید هواپیمای دو نفره فوق سبک وارد کشور کنید و خودتان خلبانی اش را برعهده بگیرید.

به گزارش خبرنگاران ، برای خرید هواپیمای دو نفره فوق سبک، باید شرایط متعددی داشته باشید. اولین شرط سلامت جسمی و روانی است. دومین و مهم ترین شرط نیز داشتن گواهینامه بین المللی پرواز با هواپیمای فوق سبک است.

برای گرفتن گواهینامه بین المللی پرواز با هواپیمای فوق سبک نیز ضروری است که 140 ساعت آموزش تئوری و علمی ببینید. بعد در صورت تایید صلاحیت تان از سوی سازمان هواپیمایی، گواهینامه برای تان صادر می گردد.

بعضی فعالان این حوزه می گویند که گرفتن این گواهینامه حداقل برای تان حدود 125 تا 150 میلیون تومان هزینه در بر دارد.

قیمت هواپیمای دو نفره فوق سبک چقدر است؟

قیمت هواپیما های شخصی با توجه به تعدادی بالای فراوری کنندگان فرق دارد. اما آنالیز سایت های فروشنده هواپیمای دو نفره فوق سبک نشان می دهد که کف قیمت ها از 30 هزار دلار آغاز می گردد. این رقم به پول ما و با حساب دلار 29 هزار و 600 هزار تومانی، چیزی در حدود 888 میلیون تومان آب می خورد.

شرکت آمریکایی Azalea Aviation که یکی از مشهورترین فروشندگان هواپیمای دو نفره فوق سبک است، جدیدترین سری خود را به نام SABERWING عرضه نموده است.

این شرکت گفته که مدل های مختلف سری SABERWING را بین 32 هزار و 500 دلار تا 45 هزار دلار به فروش می رساند، که به پول ما بین 969 میلیون تومان تا 1 میلیارد و 332 میلیون تومان هزینه روی دست خریدار می گذارد. البته اگر کسی قصد این هواپیما ها را داشته باشد، باید تعرفه واردات و هزینه های دیگر گمرکی را در نظر بگیرد. با در نظر گرفتن این تعرفه ها، هزینه وارد کردن این هواپیما ها حداقل به بیش از دو میلیارد تومان می رسد.

قیمت محبوب ترین مدل هواپیمای دو نفره فوق سبک

یکی از گران ترین و محبوب ترین مدل ها در میان هواپیمای دو نفره فوق سبک بدون شک UL-39 ALBI است. یک هواپیمای دو نفره 320 کیلوگرمی که ساخت شرکت اسکای لیدر جمهوری چک است. این هواپیما از موتور BMW S1000RR برخوردار است که قدرتی معادل 142 کیلوواتی معادل 193 اسب بخار را فراوری می نماید.

حداکثر سرعت UL-39 ALBI حدود 300 کیلومتر در ساعت است و یک مخزن 100 لیتری سوخت دارد که قابلیت پرواز 2.5 ساعته را می دهد. این هواپیمای فوق سبک با این مخزن 100 لیتری می تواند 550 کیلومتر را طی کند.

در حال حاضر اسکای لیدر این هواپیمای محبوب را به قیمت 180 هزار یورو به فروش می رساند که با حساب یورو 29 هزار و 380 تومانی، برای خریدار 5 میلیارد و 288 میلیون تومان هزینه دارد. اما برای خریدار ایرانی این هزینه احتمالا به بیش از 10 میلیارد تومان می رسد.

منبع: فرادید
انتشار: 9 شهریور 1401 بروزرسانی: 9 شهریور 1401 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1326

به "قیمت هواپیمای شخصی چند است؟" امتیاز دهید

3 کاربر به "قیمت هواپیمای شخصی چند است؟" امتیاز داده اند | 3.3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت هواپیمای شخصی چند است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید