فراوری 75 میلیون گوشی آی فون 5G تا سرانجام 2020

به گزارش اهدا بلاگ، اپل میخواهد در ماه آینده چهار مدل جدید آی فون را که مجهز به فناوری اتصال بی سیم 5 G. هستند، طراحی متفاوتی هم دارند و صفحه نمایش آن ها در اندازه های متنوع است، به بازار عرضه کند. با این همه فعالان بازار انتظار دارند مدل های ارزان تر زودتر از مدل های گران تر به بازار عرضه شوند.

فراوری 75 میلیون گوشی آی فون 5G تا سرانجام 2020

شیوع دنیای ویروس کرونا تقریبا اغلب کسب وکار ها در حوزه های مختلف را تحت تاثیر قرار داد و تهدید کرد. در این میان، اما بعضی شرکت ها به مدد خدمات یا محصولات شان که از قضا در این شرایط با اقبال خوبی روبرو شدند، توانستند این تهدید را به فرصتی برای رشد تبدیل نمایند. اپل، غول محبوب دنیای تکنولوژی شاید بهترین مثال در این زمینه باشد.

این شرکت که بیش از هر چیزی با آی فون های انقلابی و پرطرفدارش در دنیا شناخته می گردد، برخلاف بسیاری از رقبایش روز های خوبی را پشت سر می گذارد و آمار و ارقام مربوط به آن بهترین گواه در این مورد هستند.

به این ترتیب گویا با وجود اختلال جدی در زنجیره فراوری بخش ها و صنایع مختلف به خاطر همه گیری بیماری کووید-19، اما اپل شاهد تقاضای بالایی برای محصولاتش از سوی کاربرانی بوده است که اغلب آن ها در این دوران مشغول به تحصیل از راه دور یا دورکاری بوده اند.

جالب است بدانید که درآمد حاصل از فروش آی فون در سه ماه اخیر فراتر از پیش بینی وال استریت بوده و تقریبا نیمی از کل فروش شرکت اپل را تشکیل داده است. درست به همین دلیل است که ارزش سهام اپل سال جاری 76 درصد صعود نموده تا در نهایت اولین شرکت آمریکایی باشد که ارزش بازارش از مرز 2 تریلیون دلار عبور نموده است.

در تایید این آمار، حالا خبر جالبی منتشر شده است که نشان می دهد شرکت اپل تصمیم دارد فراوری گوشی های آی فون جدیدش را با همان روال سال های قبل دنبال کند. براساس این خبر، شرکت اپل از تامین نمایندگان خودش درخواست نموده است برای اواخر سال جاری حداقل 75 میلیون گوشی آی فون 5 g. به همراه مدل های جدید اپل واچ، آی پد ایر جدید و هوم پد فراوری نمایند.

مجله آنلاین بلومبرگ به نقل از منابع مطلع گزارش داده است که اپل انتظار دارد فروش نسل جدید گوشی های آی فون در سال 2020 تا 80 میلیون دستگاه برسد که این موضوع نشان می دهد تقاضا برای مهم ترین محصول این شرکت حتی در بحبوحه شیوع پاندمی ویروس کرونا و رکود مالی هم قوی باقی خواهد ماند.

به همین دلیل اپل میخواهد در ماه آینده چهار مدل جدید آی فون را که مجهز به فناوری اتصال بی سیم 5 g. هستند، طراحی متفاوتی هم دارند و صفحه نمایش آن ها در اندازه های متنوع است، به بازار عرضه کند. با این همه فعالان بازار انتظار دارند مدل های ارزان تر زودتر از مدل های گران تر به بازار عرضه شوند.

این شرکت عظیم فناوری همچنین در حال آماده سازی آی پد ایر جدیدی با صفحه نمایشی مشابه آی پد پرو، دو مدل اپل واچ و اولین هدفون این شرکت خارج از برند بیتس است. اپل همچنین درحال طراحی و ساخت اپل تی وی باکس جدیدی است که با پردازشگر سریع تر برای بهبود تجربه بازی و کنترل از راه دور ارتقا یافته، اما این محصول ممکن است تا سال آینده به بازار عرضه نگردد. اپل و شرکای فراورینماینده محصولاتش همیشه فراوری را در آستانه عرضه مدل های جدید آی فون در پاییز هر سال افزایش داده اند.

در تابستان سال 2019 فراورینمایندگان محصولات اپل در حال آماده کردن قطعات برای 75 میلیون گوشی بودند. هدف فراوری در سال 2018 هم مشابه بود و هدف سال جاری اپل برای فراوری 75 تا 80 میلیون دستگاه گوشی، نشانه مثبتی محسوب می گردد.

شرکت فاکسکان که یکی از شرکای فراورینماینده کلیدی اپل به شمار می رود، طی ماه گذشته اطلاعیه های متعددی را در شبکه پیغام رسان وی چت برای استخدام کارگر در کارخانه اصلی فراوری آی فون در ژنگ ژو منتشر نموده است. جالب اینکه این خبر باعث رشد سهام شرکت های تامین نماینده قطعات مورد احتیاج اپل و در واقع شرکای فراورینماینده این شرکت شده است.

براساس گزارش بلومبرگ، در روز گذشته سهام شرکت taiwan semiconductor manufacturing و lg display رشد 2 درصدی، شرکت فراورینماینده لنز های largan precision رشد 1/ 4 درصدی و شرکت سرهم نماینده هدفون goertek هم رشد 1/ 2 درصدی را به ثبت رسانده اند.

همه چهار مدل جدید آی فون - دو مدل پایه و دو مدل رده بالا- از نمایشگر های oled با رنگ و وضوح بهبودیافته بهره می برند. دو مدل از آن ها در سایز 4/ 5 اینچ، یک مدل در سایز 1/ 6 اینچ و مدل پرو در دو سایز 1/ 6 اینچ و 7/ 6 اینچ عرضه می شوند که عظیم ترین گوشی آی فون تا به امروز خواهد بود.

این گوشی ها طراحی هایی شبیه به آی پد پرو دارند و مدل های رده بالا همچنان از لبه های استیل بهره می برند، درحالی که لبه های مدل های ارزان تر از جنس آلومینیوم هستند. شرکت اپل همچنین تصمیم دارد رنگ آبی تیره را هم به مدل های سری پرو اضافه و آن را جایگزین رنگ سبز تیره آی فون های 11 پرو سال 2019 کند.

مدل عظیم تر گوشی پرو دوربین lidar خواهد داشت که در جدیدترین مدل آی پد پرو عرضه شده و اجازه می دهد اپلیکیشن های واقعیت افزوده درک بهتری از محیط پیرامون داشته باشند. یکی از مهم ترین بهبود های گوشی های جدید، پردازنده a. 14، سرعت ارتقا و مصرف بهینه نیرو خواهد بود.

به گفته منابع مطلع، بعضی از کارمندان اپل که گوشی های جدید را امتحان نموده اند، معتقدند مدل 7/ 6 اینچی یکی از قابل توجه ترین بهبود های سال جاری در محصولات این شرکت است. همچنین بعضی دیگر به این نتیجه رسیده اند که بعضی از شبکه های5 g. سرعت اتصال را چندان بهبود نداده اند.

از طرفی فعالان بازار تخمین زده اند که آی فون 12 احتمالا تا 150 دلار گران تر از آی فون 11 خواهد بود. به این ترتیب حتی با وجود حذف آداپتور شارژ و هدفون سیمی قیمت آی فون جدید اپل ارزان تر نخواهد شد. براساس آخرین تحلیل های trendforce مدل های جدید آی فون یا همان آی فون 12 بین 50 تا 100 دلار گران تر از آی فون های 11 خواهند بود.

ارزان ترین نسخه آی فون12 که یک نسخه 4/ 5 اینچی (آی فون مینی) خواهد بود، چیزی بین 699 تا 749 قیمت خواهد خورد. قیمت آی فون 12 مکس هم بین 799 تا 849 دلار خواهد بود. آی فون 12 پرو مکس هم احتمالا حداقل 1199 دلار برچسب قیمت خواهد داشت. تحلیلگران پیش بینی نموده بودند که تکنولوژی sub-6 ghz 5 g. باعث افزایش قیمت آی فون بین 75 تا 85 دلار می گردد.

همچنین پشتیبانی از امواج میلی متری بین 125 تا 135 دلار بر قیمت این گوشی می افزاید. همچنین اپل می خواهد از طراحی ساده تری در آی فون 12 استفاده کند که خود آن هم باعث کاهش 30 تا 40 درصدی قیمت آی فون 12 می گردد. با این حال گزارش ها حاکی است آی فون 12 با امکاناتی مثل رم 6 گیگابایتی عرضه می گردد؛ موضوعی که باز هم روی افزایش قیمت آن تاثیر دارد.

براساس گزارش بلومبرگ، طراحی سال جاری آی فون و بسیاری از قابلیت های آن پیش از شیوع کووید-19 به اتمام رسید، اما پاندمی مشکلاتی را برای تست نهایی ایجاد کرد و شروع فراوری را چند هفته به تاخیر انداخت. درحالی که آی فون های جدید با تاخیر عرضه می شوند، اما سیستم عامل ios 14 در ماه سپتامبر عرضه خواهد شد.

منبع: فرادید
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 389

به "فراوری 75 میلیون گوشی آی فون 5G تا سرانجام 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری 75 میلیون گوشی آی فون 5G تا سرانجام 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید