تولیدکنندگان موظف به رعایت قیمت مصوب تخم مرغ هستند

به گزارش اهدا بلاگ، کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی تولیدکنندگان را موظف به رعایت قیمت مصوب تخم مرغ و اجتناب از گران فروشی این ماده غذایی کرد.

تولیدکنندگان موظف به رعایت قیمت مصوب تخم مرغ هستند

به گزارشاز ، علی غفوری مقدم سخنگوی کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی گفت: لازم است تخم مرغ با قیمت مصوب هر کیلوگرم 169 هزار ریال از سوی تولیدکنندگان تامین و وارد بازار شود.

او اضافه کرد: براین اساس تا زمانی که قیمت نو تخم مرغ به وسیله نهاد های مرتبط با این موضوع اعلام نشود، تولیدکنندگان ملزم به رعایت قیمت مصوب هستند و باید به سرعت تخم مرغ را وارد کل شبکه عرضه کنند، دیگر شبکه خاص و محدودی برای تخم مرغ وجود ندارد و با متخلفان از رعایت قیمت مصوب این کالا برخورد قانونی می شود.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: بعضا دیده شده است که بین قیمت فروش کالا از سوی عاملان فروش و قیمت معین شده برای مصرف کننده فاصله وجود دارد که این به نحوه نرخ گذاری واحد های تولیدی بر روی محصولاتشان بازمی شود.

غفوری مقدم اعلام کرد: در نشست کارگروه تنظیم بازار استان مقرر شد کمیته کارشناسی متشکل از کنندگان بعضی دستگاه های اجرایی، نرخ گذاری محصولات کارخانه ها را مورد آنالیز قرار داده و مکاتبه ای با انجمن کارخانجات مواد غذایی و سایر انجمن های مرتبط انجام دهند تا بر رعایت دستورالعمل نرخ گذاری در واحد های صنعتی و اعمال سود های قانونی در واحد های صنفی تاکید شود.

او توضیح داد: هم اینک شکر تولیدی کارخانه های داخل خراسان رضوی به تدریج در حال ورود به بازار است و شرایط مناسب تری برای این کالا در روز های آینده به وجود خواهد آمد.

سخنگوی کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی در مورد کنترل قیمت حبوبات در بازار تاکید نمود: کارگروه تنظیم بازار استان مصوب کرد که از ظرفیت بخش خصوصی و سازمان تعاون روستایی برای عرضه حبوبات به قیمت مناسب در بازار بهره گرفته شود به نحوی که سازمان تعاون روستایی اقلامی را از محل حبوبات داخلی تامین و وارد بازار کند، از ظرفیت واردکنندگان هم برای تامین عدس و بعضی اقلام دیگر حبوبات به منظور تامین احتیاج بازار و تعدیل قیمت ها بهره گرفته شود.

/ م.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1007

به "تولیدکنندگان موظف به رعایت قیمت مصوب تخم مرغ هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولیدکنندگان موظف به رعایت قیمت مصوب تخم مرغ هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید