تهیه کیک با سه قلم مواد بدون فر

به گزارش اهدا بلاگ، این کیک طعم و مزه بی نظیری دارد و دیگر نیازی به همزن برقی و شیر و روغن و شکر ندارید. برای شیرین کردن این کیک از شیره استفاده می گردد و از هر نوع شیره که دوست دارید می توانید بهره ببرید.

تهیه کیک با سه قلم مواد بدون فر

کیک با سه قلم مواد یکی از روش های بسیار سالم برای تهیه یک کیک خوشمزه است که می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید. اگر همه مراحل را به دقت رعایت کنید یک کیک بی نظیر خواهید داشت و می توانید برای دورهمی یا عصرانه به همراه یک لیوان چای این کیک سالم و مقوی را تهیه کنید. با خبرنگاران همراه باشید تا طرز تهیه کیک با سه قلم مواد را یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه کیک با سه قلم مواد

  • آرد سفید یا آرد نان 1.5 پیمانه
  • تخم مرغ 3 عدد
  • شیره انگور یا خرما یا توت 1 پیمانه سر پر
  • بیکینگ پودر 1 قاشق چای خوری
  • وانیل 1/2 قاشق چای خوری

طرز تهیه کیک با سه قلم مواد

مرحله اول

ابتدا باید همه مواد را بیرون قرار دهید و صبر کنید تا کمی هم دمای محیط گردد. سپس به یاری یک لیوان دسته دار فرانسوی یا پیمانه آشپزی مواد را میزان بگیرید. شعله پخش کن را روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا 10 دقیقه گرم گردد.

مرحله دوم

برای آغاز پخت کیک باید تخم مرغ ها را به همراه وانیل داخل کاسه بشکنید و به یاری همزن دستی یا برقی و اگر هیچ کدام را در دسترس نداشتید با چنگال مواد را هم بزنید تا تخم مرغ ها از لختگی خارج گردد. 10 دقیقه هم بزنید. سپس شیره مورد نظر را اضافه کنید و مجدد با همزن دستی بزنید تا مواد یکدست گردد.

مرحله سوم

آرد را به همراه بیکینگ پودر مخلوط و سه بار الک کنید و به مواد فوق اضافه نمایید. هم بزنید تا گلوله های آرد باز و مواد یکدست گردد. قابلمه را چرب کنید و روی شعله پخش کن قرار دهید و 10 دقیقه دیگر صبر کنید تا قابلمه نیز گرم گردد.

مرحله چهارم

مایه کیک را داخل قابلمه بریزید و سطح آن را صاف کنید و روی در قابلمه دم کنی بگذارید و 30 الی 45 دقیقه زمان دهید تا کیک روی حرارت کم بپزد. سپس در قابلمه را بردارید و روی دیس برگردانید و به دلخواه روی آن را با پودر قند یا سس شکلاتی تزیین و سرو کنید. این کیک را در کنار مربای هویج و گردو خانگی خوشمزه نوش جان کنید.

نکات کلیدی در تهیه کیک با سه قلم مواد

  • این کیک شیرینی ملایمی دارد ولی اگر شیرین تر دوست دارید می توانید چند قاشق غذاخوری شکر اضافه کنید.
  • قابلمه باید سایز 20 باشد.
  • زمان پخت کیک متغیر است. بعد از 35 دقیقه با خلال دندان از مرکز کیک را چک کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا دستورهای بیشتر از شیرینی پزی تهیه کیک شیر با شکلات داغ بدون فر را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 21 مهر 1401 بروزرسانی: 21 مهر 1401 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1349

به "تهیه کیک با سه قلم مواد بدون فر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهیه کیک با سه قلم مواد بدون فر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید