تنش ها میان اتحادیه اروپا و روسیه در حال افزایش است

به گزارش اهدا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنرانی ویدئویی اخیر خود بیان کرد که روابط میان روسیه و اتحادیه اروپا رو به پیشرفت نبوده و تنش های میان دو طرف در بسیاری از زمینه ها در حال افزایش است.

تنش ها میان اتحادیه اروپا و روسیه در حال افزایش است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

بر اساس این گزارش، بورل در سخنرانی ویدئویی خود گفت: در مجموع، روابط با روسیه در حال پیشرفت نیست. برعکس، تنش ها در بسیاری از زمینه ها رو به افزایش است.

وی همچنین در مورد چالش های پیش روی اتحادیه اروپا شرح داد: دو موضوع کلی وجود دارد؛ نخستین موضوع مربوط به روسیه است. ما با موضوع اخراج دیپلمات های روسی از جمهوری چک روبرو هستیم که این موضوع را همکارانمان در جمهوری چک به ما اطلاع دادند.

بورل اضافه کرد: ما در مورد استقرار نظامیان روسیه در مرز با اوکراین نیز با روسیه مشغول مذاکره هستیم. این موقعیت بسیار خطرناک است و ما از روسیه می خواهیم نیروهای خود را از مرز با اوکراین عقب بکشد.

وی همچنین از رایزنی های در حال اجرا با وزیر امور خارجه اوکراین در مورد مساله روسیه و نا آرامی های موجود در مرزهای شرقی این کشور اطلاع داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 خرداد 1400 بروزرسانی: 17 خرداد 1400 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 840

به "تنش ها میان اتحادیه اروپا و روسیه در حال افزایش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنش ها میان اتحادیه اروپا و روسیه در حال افزایش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید