تروئیکا خواهان اجرای سریع و کامل توافقات آژانس اتمی و ایران شد

به گزارش اهدا بلاگ، مدیرکل آژانس در گزارش GOV/2023/8 خود گفت که ایران با افزایش دفعات و شدت فعالیت های راستی آزمایی آژانس موافقت نموده است.

تروئیکا خواهان اجرای سریع و کامل توافقات آژانس اتمی و ایران شد

سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان موسوم به تروئیکا با صدور بیانیه ای مشترک در نشست شورای حکام خواهان اجرای سریع و کامل توافقات انجام شده میان ایران و اژانس بین المللی انرژی اتمی درباره حل وفصل مسائل پادمانی شدند.

به گزارش ایرنا؛ در این بیانیه که یک نسخه آن روز چهارشنبه در تارنمای دولت انگلیس منتشر شد آمده است: ما متوجه هستیم که در پی گفتگوهای انجام شده میان مدیرکل آژانس و معاون رئیس جمهوری اسلامی ایران، و اینکه با توجه به کوشش های مدیرکل، بیانیه مشترکی در 4 مارس مورد توافق نهاده شد که در آن ایران به صورت داوطلبانه موافقت کرد تا به آژانس اجازه دهد که راستی آزمایی و نظارت بیشتری را صورت دهد. بعلاوه متذکر می شویم که مدیرکل آژانس در گزارش GOV/2023/8 خود خاطرنشان کرد که ایران با افزایش دفعات و شدت فعالیت های راستی آزمایی آژانس موافقت نموده است.

این بیانیه می افزاید: ما ایران را برای اجرای سریع و کامل اقدامات توافق شده با توجه به اهمیت ادامه و تشدید برنامه هسته ای اش جوابگو خواهیم دانست. این اقدامات ایران را از تعهدات سال 2015 خود دورتر نموده است.

به گزارش ایرنا، آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی ایران در پی سفر دو روزه رافائل گروسی به تهران توافقاتی را در مورد حل وفصل مسائل پادمانی صورت دادند که بر اساس آن، ایران به صورت داوطلبانه به آژانس اجازه می دهد تا چنانچه مقتضی باشد فعالیت های راستی آزمایی و نظارت بیشتر را اجرا کند. روش اجرای آن در نشست فنی که بزودی در تهران برگزار می گردد، بین دو طرف مورد توافق قرار می گیرد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 17 اسفند 1401 بروزرسانی: 17 اسفند 1401 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1416

به "تروئیکا خواهان اجرای سریع و کامل توافقات آژانس اتمی و ایران شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "تروئیکا خواهان اجرای سریع و کامل توافقات آژانس اتمی و ایران شد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تروئیکا خواهان اجرای سریع و کامل توافقات آژانس اتمی و ایران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید