برگزاری سومین جلسه ستاد برگزاری امتحانات واحد تهران غرب، داداندیش: در شرایط کرونا با دانشجویان مدارا کنید

به گزارش اهدا بلاگ، سومین جلسه ستاد برگزاری امتحانات نیمسال دوم 99-98 دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب برگزار گردید.

برگزاری سومین جلسه ستاد برگزاری امتحانات واحد تهران غرب، داداندیش: در شرایط کرونا با دانشجویان مدارا کنید

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، سومین جلسه ستاد برگزاری امتحانات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب با حضور پروین داداندیش، رئیس واحد، گیوریان، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، حیدری، معاون اداری و اقتصادی، پیشگر، معاون دانشجویی و فرهنگی، یعقوبی، مدیرکل حراست، مدیر آموزش از ستاد و روسا، مدیران آموزش، مسئولان دایره امتحانات، مسئولان حفاظت فیزیکی از دانشکده ها برای نهایی کردن امتحانات واحد تهران غرب در اتاق جلسات ساختمان ستادی تشکیل شد.

در این جلسه پروین داداندیش، ضمن تشکر از زحمات همکاران در دانشکده ها اظهار کرد: سیاست کلی دانشگاه که در جلسه دیروز استان هم مطرح شد این است که اکنون در شرایط فوق العاده به سر می بریم. زمانی که در کشور سیل آمد دانشگاه برای آموزش آن مناطق چه راهکارهایی پیشنهاد داد؟ امروز در بحران کرونا، دانشگاه نمی تواند به بخشنامه ها و شرایط عادی بسنده کند.

وی اضافه نمود: امروز این بحران که معضلی مهم و حیاتی بوده، در کشور و دنیا ایجاد شده است. در نتیجه اگر ظرفیت لازم را داشته باشیم که با این مسئله بحرانی درست و به موقع عمل کنیم، پیروز خواهیم شد رضایت دانشجویان و خانواده های خبرنگارانن را کسب کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب با بیان اینکه همکاران عزیز در واحد باید تمام کوشش خود را انجام دهند تا امتحانات در سلامت کامل برگزار گردد، گفت: هر تصمیمی که می گیریم تبعات آن دو هفته آینده تعیین می گردد. یک تصمیم غلط ممکن است در عرض دو هفته آمار بیماران را بالا ببرد، بنابراین باید به این نکته توجه کرد که ظرفیتمان را بالا ببریم و از تمام توان و نوآوری ها استفاده کنیم و با مجموعه همراه شویم.

داداندیش مطرح کرد: دانشجویان باید بدانند که در واحد تهران غرب نگران آن ها هستیم و سلامتی دانشجو، استاد و کارمندان در اولویت اول است. مشکل برگزاری امتحانات فقط شامل واحد تهران غرب نیست، بلکه همه دانشگاه ها در کل کشور درگیر آن هستند. در شرایط عادی نیستیم، پس همه حوزه ها باید دست به دست هم بدهیم و در ستاد برای حمایت از دانشکده ها، از تمامی ظرفیت ها استفاده گردد و از همه توان در اطلاع رسانی ها بهره بگیریم؛ همکاران حفاظت فیزیکی در خط مقدم امتحانات هستند و باید از ورود افراد مشکوک به کرونا جلوگیری نمایند. لذا به حداقل رساندن تردد در هر نوبت امتحانی می تواند یاری کند تا امتحاناتی سالم برگزار کنیم.

وی اضافه نمود: خوشبختانه نارضایتی از خدمات واحد تهران غرب به حداقل رسیده و بهترین برنامه ها و چابک ترین حرکت ها برای رضایت دانشجویان در واحد اجرا شده و تصمیماتی که یک ماه قبل در واحد گرفتیم، هفته گذشته در جلسه استان مورد تاکید نهاده شد؛ واحد تهران غرب پیشرو است، چراکه همکاران در این واحد همکاری و هم افزایی خوبی دارند. از همکاران می خواهم که صبر و تحمل خود را بالا ببرند و در شرایط کرونا با دانشجویان مدارا کنید و انجام درخواست های خبرنگارانن را سرعت دهید. همانطور که در استان، ستاد بحران تشکیل شده است باید در واحد نیز ستاد بحران تشکیل دهیم. دانشجویانی که خود یا خانواده های خبرنگارانن بیماری های زمینه ای دارند را شناسایی و معرفی و مدارکشان را آنالیز کنید تا امتحان به صورت مجازی از خبرنگارانن گرفته گردد.

همچنین گیوریان، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب در این جلسه اعلام کرد: در شرایط خاصی قرار داریم و براساس شرایط کشور، بخشنامه ها لحظه ای صادر می گردد و قطعاً باید در این موقعیت با همکاری همه حوزه ها در راستای رفاه حال دانشجویان کار کنیم تا حقی از دانشجویی ضایع نگردد. تجربیات همکاران در دانشکده ها می تواند در این زمینه راهگشا باشد و تنها مسئله ای که الان به آن باید توجه گردد فاصله اجتماعی و تعدد رفت و آمدی است که برای دانشجویان ایجاد می گردد.

وی اضافه نمود: بر اساس آخرین بخشنامه صادر شده فاصله هر نوبت امتحان، یک ساعت در نظر گرفته شده که با توجه به اینکه امتحانات حداکثر 90 دقیقه است، عملاً دو ساعت فاصله نوبت های امتحانی برای رفت و آمد داریم و این مسئله رفت و آمد فیزیکی را کاهش می دهد. همه باید این موضوع را در نظر بگیرند که برنامه امتحانات باید در چارچوب بخشنامه جدید تغییر کند.

در ادامه جلسه، حاضران در مورد برنامه امتحانات با درنظر دریافت حداکثر رفاه دانشجویان و بر اساس پروتکل های بهداشتی و آموزشی نظرات، مسائل و پیشنهادات خود را مطرح کردند که با بحث و گفتگو در این زمینه راهکارهای پیشنهادی و اجرایی ارائه و مقرر شد دانشکده ها براساس آن برنامه امتحانات خود را با حداکثر 250 دانشجو در هر نوبت دانشکده در بازه زمانی چهار هفته تغییر دهند. همچنین مقرر شد امتحانات دروس معارف و عمومی در هفته چهارم تعریف و برنامه امتحانات چیده گردد.

اطلاع رسانی نحوه اجرای پروتکل های بهداشتی به دانشجویان و همکاران برای ایجاد اطمینان خاطر برای همه دست اندرکاران امتحانات و دانشجویان و اطلاع رسانی به دانشجویان در مورد افزایش بازه زمانی امتحان به دلیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی و کاهش تردد دانشجویان از تاریخ 24 خردادماه تا 20 تیرماه از مصوبات این جلسه بود.

4118/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 260

به "برگزاری سومین جلسه ستاد برگزاری امتحانات واحد تهران غرب، داداندیش: در شرایط کرونا با دانشجویان مدارا کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری سومین جلسه ستاد برگزاری امتحانات واحد تهران غرب، داداندیش: در شرایط کرونا با دانشجویان مدارا کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید