برندسازی ضروری ترین مورد در فعالیت اقتصادی تعاونی هاست

به گزارش اهدا بلاگ، خبرنگاران/خراسان جنوبی مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: برندسازی یکی از ضروریات فعالیت های اقتصادی است که باید تعاونی های استان برای معرفی محصولات خود و همچنین شناخته شدن بیشتر تولیدات خود مورد توجه قرار دهند.

برندسازی ضروری ترین مورد در فعالیت اقتصادی تعاونی هاست

غلامرضا اشرفی، امروز یکشنبه 14شهریور در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت هفته تعاون خراسان جنوبی اظهار کرد: متناسب با شرایط کرونایی برگزاری 75 برنامه در استان برای هفته تعاون از 13 شهریور برنامه ریزی شده است.

به گزارش خبرنگاران، وی، تعداد شرکت های تعاونی فعال استان را 977 شرکت نام کرد و گفت: 9 هزار و 422 فرصت شغلی در بخش تعاون خراسان جنوبی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری 9 تعاونی با اشتغالزایی برای 180 نفر در استان تشکیل شده است، ادامه داد: در سنوات گذشته شهرستان بیرجند، بشرویه و طبس بالاترین مقدار تشکیل تعاونی ها را داشته اند.

اشرفی شرح داد: 27 تعاونی استان در سال جاری 32 برند را ثبت کردند که در بحث صادرات و تولید و عرضه می تواند گام موثری بردارد.

وی ادامه داد: برندسازی یکی از ضروریات فعالیت های اقتصادی است که باید تعاونی های استان برای معرفی محصولات خود و همچنین شناخته شدن بیشتر تولیدات خود مورد توجه قرار دهند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از انجام 179 مورد نظارت بر تعاونی ها از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: در حوزه آموزش تا به امروز 25 هزار و 840 نفر ساعت دوره آموزشی مجازی برای تعاونی ها برگزار شده است.

اشرفی اعلام نمود: تعاونی های این استان از سال گذشته تا به امروز 13 میلیون دلار صادرات کالا به کشورهای حاشیه خلیج فارس و اروپا داشته اند.

غلامحسین حسینی، رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی هم گفت: احداث 5 هزار واحد مسکن ارزان قیمت برای کارگران خراسان جنوبی برنامه ریزی شده و مرحله ثبت نام و پایش متقاضیان به اتمام رسیده است.

وی اظهار کرد: تعاون از بخش های پیشران اقتصادی است و هدف تعاونی ها بر خلاف سایر بنگاه های اقتصاد و تجاری تنها دستیابی به ثروت نیست بلکه علاوه بر بهبود شرایط و تامین نیاز اعضا، ایجاد عدالت و مسئولیت پذیری و همکاری گروهی مورد توجه است.

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی با بیان اینکه ساماندهی ساخت پنج هزار مسکن کارگری استان از سال گذشته آغاز شده است، گفت: تشکیل تعاونی محصولات استراتژیک کشاورزی خراسان جنوبی با سرمایه گذاری اولیه 100 میلیارد تومان در دستور کار است.

وی اعلام نمود: امیدواریم با ایجاد این تعاونی بتوانیم محصولات کشاورزی را از مرحله کاشت، داشت و برداشت به فرآوری و صادارت هدایت کنیم.

حسینی با اشاره به وعده های اخیر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای احیای بخش تعاون و اجرای سند توسعه آن، شرح داد: باید در بخش تعاون از مرحله سنتی و کمیت به سمت مدرنیته و کیفیت حرکت کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 شهریور 1400 بروزرسانی: 16 شهریور 1400 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 982

به "برندسازی ضروری ترین مورد در فعالیت اقتصادی تعاونی هاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برندسازی ضروری ترین مورد در فعالیت اقتصادی تعاونی هاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید