آنالیز اتفاقات اتفاق افتاده در جلسه مسئولان باشگاه استقلال با وزیر ورزش، دلایل موجه یا اهرم فشار؟

به گزارش اهدا بلاگ، آنالیز اتفاقات اتفاق افتاده در جلسه اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل استقلال با وزیر ورزش و جوانان نشان می دهد که چه اتفاقی در این باشگاه اتفاق افتاده است.

آنالیز اتفاقات اتفاق افتاده در جلسه مسئولان باشگاه استقلال با وزیر ورزش، دلایل موجه یا اهرم فشار؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، چهارشنبه هفته گذشته جلسه اعضای مدیران استقلال با حضور مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان برای انتها دادن به اختلاف ها بین اعضای هیئت مدیره و احمد مددی برگزار گردید. در این نشست، از مدیرعامل استقلال خواسته شد که مصوبات هیئت مدیره را اجرا کند. حمیدرضا آصفی، مهدی عبدیان و حجت نظری سه عضو هیئت مدیره بودند که به علت عدم اجرای مصوبات هیئت مدیره از سوی مددی از سمت خود استعفا نموده بودند.

در پی جلسه اعضای هیئت مدیره استقلال با وزیر ورزش، شایعات زیادی مطرح شد که خواسته هیئت مدیره از مدیرعامل، تأمین منابع اقتصادی، تمدید قرارداد بازیکنان و ... بود. پیگیری ها اما نشان می دهد بحث تأمین منابع اقتصادی به وسیله مدیرعامل صحت ندارد.

از جمله موارد مصوب شده در هیئت مدیره استقلال، برکناری ناصر فریادشیران از مدیریت آموزشگاه، تعویض چمن استادیوم امام رضا (ع)، ارائه گزارش شفاف از صورت های اقتصادی و ... بود. در روزهای گذشته فریادشیران از آموزشگاه استعفا داد و مددی هم گزارش اقتصادی دوره مدیریت خود را تحویل داد.

فارغ از این مسائل، دلایل مختلفی از طرف اعضای هیئت مدیره برای نارضایتی از عملکرد مددی مطرح شد که به چند مورد از آنها اشاره می کنیم.

اعضای هیئت مدیره استقلال در نامه به وزیر ورزش مدعی شدند با وجود اینکه با مدیرعاملی مددی مخالف بودند، حاضر به پذیرش این موضوع شده اند، در صورتی که باید این سؤال را از آنها پرسید که اگر واقعا مخالف چنین موضوعی بودند، چرا در همان مقطع تصمیم به کناره گیری نگرفتند و حرفی در این باره نزدند؟

مورد بعدی، مبهم بودن عملکرد اقتصادی مدیرعامل استقلال بود که با توجه به گزارش او به وزارت ورزش تعیین شد صورت های اقتصادی مسئله ای نداشته است. نکته دیگری که اعضای هیئت مدیره به آن اشاره نموده اند، تمدید قرارداد با بازیکنان پیش از آغاز بازی های لیگ قهرمانان آسیا بود. مددی پیش از مسابقات در چند نوبت از فرهاد مجیدی خواسته بود اگر فهرستی دارد، ارائه کند، اما سرمربی استقلال در پاسخ گفته بود عجله ای ندارد و نمی خواهد در آستانه لیگ قهرمانان آسیا تمرکز بازیکنان به هم بخورد. مجیدی وقتی در نشست خبری هم با این سؤال روبرو شد واکنشی مشابه نشان داده بود. مدیرعامل استقلال هم به هیئت مدیره توضیح داد تا زمانی که سرمربی فهرست ندهد، امکان مذاکره با بازیکنان وجود ندارد.

انتقاد دیگر هیئت مدیره، عدم تمدید قرارداد هروویه میلیچ بود. مذاکرات با میلیچ خوب پیش رفته بود و مسئول مذاکره مهدی عبدیان، عضو هیئت مدیره استقلال شد، اما وکیل مدافع کروات استقلال درخواست های عجیبی عنوان کرد که با مخالفت مددی روبه رو شد. با توجه به اخطاری که وکیل این بازیکن اخیرا به باشگاه استقلال داده، این ادعا بیراه نیست، چرا که او علاوه بر پرداخت مطالبات موکلش خواستار دریافت سود ضرر و زیان شده که چیزی حدود 550 هزار دلار است، در واقع اگر قرارداد میلیچ تمدید می شد، باشگاه استقلال امروز نزدیک به یک میلیون دلار باید به این بازیکن پرداخت می کرد.

تعویض چمن مصنوعی استادیوم امام رضا (ع) که محل تمرین تیم های رده های پایه استقلال است، از دیگر درخواست های هیئت مدیره بود. مددی باید توضیح دهد که چرا این اتفاق تا به امروز نیفتاده، اما طبق شنیده ها، بنا بود زمین دیگری پیدا گردد تا تیم های پایه دچار مشکل نشوند.

سفر بدون دستاورد مدیرعامل استقلال به عربستان برای بازی های لیگ قهرمانان آسیا و جریمه 21 هزار دلاری به علت نبود افسر امنیتی همراه تیم، موارد دیگری بود که از سوی هیئت مدیره مطرح شد. این در حالی است که مددی بر این اعتقاد است که استقلال در گروه دشواری قرار داشت و بدون حاشیه راهی دور بعد شد. بعلاوه بحث جریمه 21 هزار دلاری استقلال به علت نبود افسر امنیتی صحت نداشت و تنها جرایمی برای فرهاد مجیدی و وریا غفوری به علت شرکت نکردن در نشست خبری و اظهاراتی که در کنفرانس خبری به زبان آوردند در نظر گرفته شد که بخشی از آن تعلیقی است.

با توجه به توضیح واقعه، اکنون این سؤال مطرح می گردد که آیا موارد ذکر شده از سوی هیئت مدیره استقلال علت موجهی برای استعفا بوده یا صرفاً این موارد برای تحت فشار گذاشتن مدیرعامل اجرا شده است؟ نکته دیگر اینکه رسانه ای شدن موضوع و انتشار نامه در فضای مجازی هم جزو مسائلی است که بر ابهامات افزوده است. موضوع سوم اینکه آیا غیر این است که عزل و نصب برعهده مدیرعامل است، پس چرا هیئت مدیره خواستار برکناری فریادشیران بود و اصولاً این سؤال مطرح می گردد مدیر آموزشگاه که تیم های پایه آن برترین نتایج تاریخ باشگاه را کسب نموده، باید تغییر کند؟ سؤال نهایی این است که اعضای هیئت مدیره امروز به استقلال آرامش دادند یا دنبال خوب جلوه دادن خود نزد طرفداران بودند؟ قطعاً عملکرد احمد مددی جای نقد جدی دارد و وی باید به اسم مدیرعامل جوابگوی بسیاری از اتفاقاتی که اتفاق افتاده باشد اما در اینجا بحث درباره دلایل استعفای اعضای هیئت مدیره آن هم در این مقطع حساس است. آیا دلایل این استعفا موجه بوده یا اهرمی برای تحت فشار گذاشتن مدیرعامل؟

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 903

به "آنالیز اتفاقات اتفاق افتاده در جلسه مسئولان باشگاه استقلال با وزیر ورزش، دلایل موجه یا اهرم فشار؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز اتفاقات اتفاق افتاده در جلسه مسئولان باشگاه استقلال با وزیر ورزش، دلایل موجه یا اهرم فشار؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید