از لباس فضایی جدید رونمایی شد

به گزارش اهدا بلاگ، شرکت فضایی خصوصی ویرجین گلکتیک لباس فضایی جدید خود را که خلبانان آزمایشی آن در اولین پرواز آزمایشی این شرکت به تن خواهند کرد و قرار است در تأسیسات جدید این شرکت موسوم به Spaceport America در نیومکزیکو انجام گردد، رونمایی کرد.

از لباس فضایی جدید رونمایی شد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از ایسنا، این شرکت در یک بیانیه مطبوعاتی نوشت: این لباس های فضایی که با همکاری شرکت آندر آرمر ساخته شده اند، لباس های غیر تحت فشار هستند که طوری طراحی شده اند که لباس هایی باشند که در پروازهای فضایی با بیش از سه برابر سرعت صوت به فضا و بازگشت به زمین، به طور منظم استفاده شوند.

این شرکت اوایل امسال لباس فضایی مسافران خود را معرفی و اظهار داشت که خلبانان نیز از لباس های مشابه با طیف رنگی مشترک استفاده می نمایند.

آن لباس که همچنین توسط شرکت Under Armour طراحی شده بود، از پارچه هایی ساخته شده که به تنظیم دما و مدیریت تعریق بدن گردشگران فضایی یاری می نماید. لباس داخلی این یونیفرم هم آبی تیره بوده و در بعضی از قسمت های آن از رنگ طلایی استفاده شده که از پرتوهای خورشید الهام گرفته شده است.

شرکت سازنده گفته است که هر لباس تحت آزمایش دقیق خلبانان، مهندسان پرواز، متخصصان پزشکی و مربیان فضانوردی قرار گرفته و دارای ویژگی های عملکردی منحصر به فردی است.

ویرجین گلکتیک می گوید: خلبانان با پارچه های به رنگ مشکی در پهلوها و زانوها به همراه چکمه های مشکی به جای چکمه های آبی مسافران، برای یادآوری این نکته که مقصد هر پرواز فضایی، آسمان سیاه فضا است، از مسافران متمایز می شوند.

این لباس فضایی با وزن یک کیلوگرم(2.2 پوند) سبک وزن محسوب می گردد، اما در عین حال از پارچه هایی بهره می برد که محکم و مقاوم هستند.

این لباس برای راحتی فضانوردان، چه در حالت غوطه وری در گرانش صفر و چه در هنگام شرایط سخت پرواز با موشک و فشارهای آن موقع طراحی شده است. این لباس همچنین به تنظیم دمای بدن در مراحل مختلف پرواز یاری می نماید.

ویرجین گلکتیک هنوز چیزی در خصوص چکمه های سیاه جدید خود نگفته است، اما در خصوص چکمه های گردشگری گفته بود که کفش های مخصوص گردشگران فضایی به نحوی ساخته شده که علاوه بر اینکه زیاد عظیم نیست، سبک است.

این لباس های فضایی جدید در یک پرواز آزمایشی که ممکن است همین آدینه آینده(11 دسامبر) انجام گردد، استفاده خواهند شد. دیو مک کی سرخلبان ویرجین گلکتیک می گوید: من خیلی مشتاقانه منتظر پوشیدن لباس فضایی خودم در اولین پرواز فضایی هستم که اواخر این ماه و سپس بارها در آینده انجام خواهد شد.

ویرجین گلکتیک هنوز در حال آماده شدن برای پرواز تجاری افتتاحیه خود است که در آن مسافران خود را احتمالا به عنوان نخستین گردشگران فضایی به لبه فضا خواهد فرستاد.

بیش از 600 مسافر از 58 کشور جهان در فهرست پرواز این ماموریت تجاری ثبت نام نموده اند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 585

به "از لباس فضایی جدید رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از لباس فضایی جدید رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید