ادعای مایکروسافت: هکر های ایران، روسیه و چین به انتخابات آمریکا حمله نموده اند

به گزارش اهدا بلاگ، شرکت مایکروسافت مدعی شدهکر های ایران، روسیه و چین به افراد و سازمان های درگیر در انتخابات آمریکا حمله نموده اند.

ادعای مایکروسافت: هکر های ایران، روسیه و چین به انتخابات آمریکا حمله نموده اند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش به نقل از سی ان ان، شرکت مایکروسافت روز پنجشنبه مدعی شد هکر های روسیه، چین و ایران کوشش نموده اند تا افراد و سازمان های درگیر در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا را هک نمایند.

شرکت مایکروسافت با انتشار پیامی در وبسایت خود مدعی شد: فعالیت هایی که ما امروز در حال اعلام آن هستیم، معین می نماید گروه های خارجی کوشش های خود را برای هدف قرار دادن انتخابات 2020 افزایش داده اند.

بر اساس این گزارش، مقامات ارشد امنیتی آمریکا تصدیق نموده اند که مایکروسافت کوشش هایی را برای نفوذ به حساب های افراد و سازمان هایی که با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ارتباط بوده اند، شناسایی نموده است؛ اما گفته هیچ مدرکی از اینکه نظام انتخاباتی این کشور تحت تأثیر این حملات قرار گرفته باشد، وجود ندارد.

کریس کربس (Chris Krebs) مدیر بخش امنیت سایبری وزارت امنیت میهن آمریکا در اظهاراتی گفت: مهم این است که اشاره گردد نه هیچ کدام از آن هایی که در حفظ و اجرای زیرساخت های رأی گیری مشارکت دارند (تحت تأثیر قرار گرفته) ونه هیچ تأثیری بر سیستم انتخاباتی شناسایی شده است.

مایکروسافت مدعی شده همان گروه هکری که از سوی دادستانی آمریکا به عنوان مسئول اصلی حملات به کمپین انتخاباتی دموکرات ها در سال 2016 معرفی شده بود، به تازگی به احزاب دولتی و ملی در آمریکا و مشاورانی که برای جمهوری خواستار و دموکرات ها کار می نمایند، حمله نموده است.

همچنین سی ان ان در ادامه این گزارش ادعایی گفته مایکروسافت معین نکرد چه تعداد سازمان از سوی هکر های چینی و ایران هدف گرفته شده اند. در این گزارش ادعا شده هکر های چینی به کمپین معاون جو بایدن و نیز دست کم یک نفر که با دولت دونالد ترامپ در ارتباط بوده، حمله نموده اند.

در ادامه این گزارش ادعایی آمده است: هکر های ایرانی نیز کوشش داشته اند تا وارد حساب مسئولان دولت ترامپ و کارمندان کمپین انتخاباتی ترامپ شوند.

مایکروسافت مدعی شده یک گروه هکری موسوم به فسفر که از داخل ایران اداره می شده، در ماه های مه تا ژوئن 2020 کوشش داشته تا وارد حساب های مقامات دولتی و کارمندان کمپین انتخاباتی ترامپ شوند.

لازم به ذکر است روز گذشته نیز خبرگزاری رویترز در خبری اختصاصی مدعی شد هکر های دولتی روسیه مظنون هستند که به یک شرکت مشاوره ای که برای جو بایدن، نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کار می نموده، حمله نموده اند.

: ادعای رویترز: هکر های دولتی روسیه به کمپین بایدن حمله نموده اند

بر اساس گزارش روز گذشته رویترز، سه منبع مطلع به این خبرگزاری گفته اند شرکت مایکروسافت اخیرا به این شرکت در مورد کوشش ها برای نفوذ هکری اطلاع داده است. طبق ادعای این منابع، شرکت مایکروسافت گفته این هکر ها وابسته به دولت روسیه بوده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 4 آبان 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 407

به "ادعای مایکروسافت: هکر های ایران، روسیه و چین به انتخابات آمریکا حمله نموده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای مایکروسافت: هکر های ایران، روسیه و چین به انتخابات آمریکا حمله نموده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید