آشنایی با تاریخ کشور یعنی شناخت هویت خود

به گزارش اهدا بلاگ، فاطمه نفری در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران (ایبنا) درباره معرفی اثر داستانی برای نوجوانان که در روزهای به جای مانده فصل تابستان بخوانند گفت: یکی از کتاب هایی که می خواهم معرفی کنم پرواز اسب سفید از سیده عذرا موسوی است. این اثر با مخاطب نوجوان ارتباط خوبی برقرار می نماید و برای امیددادن و راهگشایی به نوجوان در دغدغه ها و مسائل مناسب است. کتاب دیگر پتش خوارگر از آرمان آرین است؛ چرا که آثار این نویسنده علاوه بر اینکه به تاریخ می پردازند، برای نوجوانان مجذوب کنندهیت هم دارند. کتاب بعدی خواب پلنگ به قلم هادی حکیمیان است که این را هم به علت پرداختن به تاریخ و عرضه آن در قالب داستانی ساده و خواندنی پیشنهاد می کنم. در آخر کتاب دنیای سوفی نوشته یوستین گوردر را هم نام می برم؛ زیرا فلسفه را با زبانی ساده و مجذوب کننده به نوجوان ها آموزش می دهد؛ البته این کتاب برای آشنایی مقدماتی با فلسفه به بزرگسالان هم توصیه می گردد.

آشنایی با تاریخ کشور یعنی شناخت هویت خود

نویسنده کتاب نگهبان سرو در پاسخ به این سؤال که با توجه به معرفی چند اثر تاریخی، چرا تاریخ این قدر برایتان مهم است و دوست دارید نوجوانان اهمیت ویژه ای به آن بدهند؟ مطرح کرد: تاریخ پیشینه ماست و هیچ آینده ای بدون توجه به گذشته و سابقه یک ملت، رقم نمی خورد. آینده ما اهمیت دارد و اگر می خواهیم آینده را رقم بزنیم تبعا باید حواس مان به پیشینه تاریخی خود باشد؛ پس تاریخ برای ما مهم است و برای اینکه بتوانیم تحلیل های درستی داشته باشیم و جامعه خودمان را درست بسازیم باید از تاریخ مملکت مان مطلع باشیم. من این را هم برای خودم مدنظر قرار می دهم؛ چرا که نسل نوجوان و جوان اگر با تاریخ آشنا نباشد نمی تواند کشور خودش را درست بشناسد و به تبع اگر کشورش را نشناسد، خودش را هم به لحاظ هویتی نمی تواند درست بشناسد و این مقوله بسیار مهم است.

وی راجع به آخرین کتابی که مطالعه نموده است گفت: در حال مطالعه کتاب دُن آرام از میخائیل شولوخوف هستم؛ بعلاوه مطالعاتی تخصصی نیز درباره رمان در حال نگارشم دارم.

نفری درباره اثر نو خود که در حال نگارش آن است این طور شرح داد: دو اثر برای نوجوان ها در دست نگارش دارم. یکی به موضوع تعزیه می پردازد و درواقع شناخت یک سری نوجوان با مقوله تعزیه و نزدیک شدن به امام حسین(ع) است که در قالب داستان ارائه می گردد و موضوع دیگر هم به پناهندگی ورزشی می پردازد. این موضوعات برای من اهمیت داشته است؛ چون موضوع روز است. تعزیه یک آیین شیعی قدیمی در کشور ماست و اهمیت بسیار زیادی دارد و به طور کل، موضوع امام حسین(ع) برای همه ما ارزشمند است. پناهندگی ورزشی نیز یکی از موضوعاتی است که درگیرش هستیم و متأسفانه چه در خانم ها و چه آقایان و در رشته های مختلف ورزشی دارد بیشتر می گردد. باید دلایل آن آنالیز گردد که ببینیم چه کمبودهایی وجود دارد و بعد هم چه باید کرد تا از این مسئله پیشگیری گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 24 مرداد 1402 بروزرسانی: 24 مرداد 1402 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1478

به "آشنایی با تاریخ کشور یعنی شناخت هویت خود" امتیاز دهید

3 کاربر به "آشنایی با تاریخ کشور یعنی شناخت هویت خود" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با تاریخ کشور یعنی شناخت هویت خود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید