آخرین شرایط بچه فیل ارم و ماده گورخر آفریقایی صفادشت

به گزارش اهدا بلاگ، رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران ضمن تشریح آخرین شرایط بچه فیل باغ وحش ارم و ماده گورخر آفریقایی باغ وحش صفادشت گفت: حال فیل مادر و بچه فیل ارم بعلاوه ماده گورخر باغ وحش صفادشت خوب است.

آخرین شرایط بچه فیل ارم و ماده گورخر آفریقایی صفادشت

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، اوایل اردیبهشت ماه امسال پس از گذشت یک هفته از ورود سه راس گورخر آفریقایی شامل یک نر و دو ماده به ایران، گورخر نر تلف و دو هفته پس از آن گورخر ماده در باغ وحش صفادشت تلف شد. گرچه انتقال این سه راس گورخر و تلف شدن دو راس از آن ها با ابهامات و جنجال های فراوانی همراه بود، اما باغ وحش صفادشت پیش از مرگ یکی از دو گورخر ماده در صفحه رسمی خود در اینستاگرام از آبستن بودن هر دوی آن ها خبرداده بود. با این حال براساس گزارش بازدید اولیه گورخر ماده تلف شده آبستنی این گونه مورد تردید نهاده شد.

محمد کرمی - رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران- درباره آخرین شرایط ماده گورخر آفریقایی باغ وحش صفادشت اظهارکرد: که براساس آخرین بازدید اجرا شده از باغ وحش صفادشت، حال عمومی ماده گورخر آفریقایی این مجموعه مساعد است و همچنان در صندلی قرنطینه واقع شده است.

او درباره آبستن بودن این گورخر موضوع را همچنان مبهم توصیف و اظهار کرد: آنالیز و تایید آبستن بودن ماده گورخر آفریقایی باغ وحش صفادشت مستلزم انجام اسکن است، اما با توجه به اینکه این اقدام ممکن است حیوان را دچار استرس کند، این کار انجام نخواهد شد و فعلا باید منتظر باشیم تا ببینیم نتیجه چه خواهد شد. بارداری ماده فیل سریلانکای باغ وحش ارم هم شرایط مشابهی داشت و تا لحظه زایمان تنها احتمال بارداری این فیل از سوی دامپزشک این باغ وحش مطرح بود.

حال بچه فیل ارم خوب است

در امسال یکی دیگر از باغ وحش های تهران خبرساز و این بار تولد یک ماده فیل در باغ وحش ارم رسانه ای شد.

سال 1392 یک فیل ماده با نام میهری و یک فیل نر با نام مهاسن بدون پرداخت هزینه ای از یک یتیم خانه فیل ها در کشور سریلانکا - به اسم هدیه رییس جمهوری سریلانکا به رییس جمهوری وقت ایران - به کشورمنتقل شدند. هردوی این فیل ها هنگام ورود به کشور هشت سال سن داشتند و در همان زمان هم باردار بودن ماده فیل مطرح بود. با این حال اردیبهشت ماه امسال و پس از 24 ماه بارداری فیل ماده، بچه فیل ماده به دنیا آمد.

کرمی درباره آخرین شرایط فیل ماده و بچه فیل باغ وحش ارم، گفت: براساس آخرین بازدیدی که هفته گذشته از باغ وحش ارم صورت گرفت، حال فیل ماده و بچه فیل خوب و بچه فیل در کنار مادر در حال تغذیه و رشد است و هر دو فیل همچنان در صندلی اختصاصی برای استراحت و و زمستان گذرانی نگهداری می شوند تا دچار استرس نشوند و وارد صندلی بازدید عمومی نشده اند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 943

به "آخرین شرایط بچه فیل ارم و ماده گورخر آفریقایی صفادشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط بچه فیل ارم و ماده گورخر آفریقایی صفادشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید