7 لوکیشن واقعی فیلم های هالیوودی را بشناسید

به گزارش اهدا بلاگ، اگر از عاشقان سینما و فیلم های هالیوودی هستید، در این مقاله می توانید چند لوکیشن واقعی از فیلم های معروف هالیوودی را بشناسید.

7 لوکیشن واقعی فیلم های هالیوودی را بشناسید

در حالی که بسیاری از صحنه های اصلی فیلم ها در یک استودیوی بسته فیلمبرداری می شود، گاهی اوقات تولیدات سینمایی برای ایجاد نوعی سحر و جادو پا در دنیای واقعی می گذارند و گاه لوکیشن فیلم به مقدار خود فیلم برای عاشقان سینما خاطره ساز می شود. در اینجا درباره هفت لوکیشن از فیلم های معروف هالیودی می خوانید که واقعا می توانید برای بازدید از آن ها سفر کنید.

1. شکارچیان شبح ـ آتش نشانی

لوکیشن اصلی فیلم شکارچیان شبح در خیابان نورث مور 14 در شهر نیویورک و در گوشه ای از خیابان واریک در ترایبکا است که محله ای مرفه نشین در منهتن است. اگرچه نمای بیرونی در شهر نیویورک فیلمبرداری شد، بخش داخلی آن در فضای باز دیگری در لس آنجلس (در خیابان 225 E 5th) تصویربرداری شده است. ایستگاه آتش نشانی 23 در سال 1960 بسته شد و کمیسیون میراث فرهنگی لس آنجلس آن را به عنوان یک بنای تاریخی به ثبت رساند.

2. جان سخت ـ آسمان خراش ناکاتومی پلازا

ناکاتومی پلازا در فیلم جان سخت در خیابان 2121 استارز واقع شده است و در واقع نام اصلی آن فاکس پلازا است و اداره مرکزی شرکت فاکس قرن بیستم در لس آنجلس، کالیفرنیا است. با وجود اینکه در زمان ساخت فیلم این ساختمان در حال ساخت بود، بیشتر بخش های جان سخت در آنجا فیلمبرداری شد. فاکس پلازا همچنین، در فیلم هایی چون سرعت، کله پوک ها و باشگاه مبارزه دیده می شود. هر چهار فیلم از ساخته های استودیو فاکس قرن بیستم هستند.

3. داستان کریسمس ـ خانه

در حالی که قصه داستان کریسمس در ایندیانا رخ می دهد، های نمای بیرونی خانه در واقع در محلی به نام کلیولند، اوهایو فیلمبرداری شده است. خانه پارکرز در محله ترمونت (در خیابان 3159 W. 11th) واقع شده است. پس از خرید خانه، برایان جونز این خانه، از جمله فضای داخلی آن را بازسازی کرد و این خانه را به چیزی تبدیل کرد که به عنوان خانه پارکرها در فیلم می بینیم. بازدید از این خانه برای عموم مردم آزاد است و به عنوان یک موزه خاطرات فیلم داستان کریسمس بریا بازدیدکنندگان زنده می کند.

4. پلیس آهنی ـ مرکز OCP

اگر چه داستان اصلی پلیس آهنی در دیترویت، میشیگان رخ داده است؛ در حقیقت، دفتر مرکزی OCP ساختمان شهرداری دالاس است؛ برای ساخت فیلم از رنگ های مات روی بنای ساختمان استفاده کردند تا بلندتر به نظر برسد.

5. هتل بزرگ بوداپست ـ هتل

برای لوکیشن لابی هتل بزرگ بوداپست در واقع از یک فروشگاه بزرگ در گرلیتز، آلمان استفاده شد. فروشگاه قرار بود تخریب شود اما تولید این فیلم باعث نجات آن شد. آدام استوک هاوزن، طراح تولید، به خبرنگار هالیوود گفته: ستون ها، پله ها، پنجره ها واقعا باشکوه بودند و لوستر بزرگی از قبل در آنجا وجود داشت و همه چیز اصل است. و ما بقیه جزئیات صحنه را خودمان ساختیم. پس از ساخت فیلم، فروشگاه مورد تعمیر قرار گرفت و در اوایل سال 2016 باز شده است.

6. هری پاتر ـ هاگوارتر

مدرسه جادوگری هاگوارتز در سری فیلم های هری پاتر در واقع در چند مکان در سراسر انگلیس فیلمبرداری شده است: کالج کلیسای مسیحی و کلیسای جامع در آکسفورد برای پله های سنگی قرن شانزدهمی مورد استفاده قرار گرفت و طراحی سالن بزرگ هاگوارتز، الهام گرفته از سالن ناهار خوری آن بوده است. کلیسای جامع گلاستر برای سالن های مدرسه در دو فیلم اول هری پاتر و لاکوک ابی (موزه ای در انگلیس) در نزدیکی چیپنهام در ویلتشایر برای تعدادی از کلاس های درس مورد استفاده قرار گرفت. کتابخانه بادلین دانشگاه آکسفورد، اتاقی از مدارس قدیمی هرو در لندن بزرگ و قلعه انیک در نورث آمبرلند همه مکان هایی بودند که به عنوان هاگوارتز بر روی پرده سینما دیده شدند.

7. مات و مبهوت ـ تاپ ناچ

تاپ ناچ، واقع در جاده 7525 بورد در آستن، تگزاس، به عنوان یکی از پاتوق های نوجوانان در فیلم مات و مبهوت مورد استفاده قرار گرفت: این ساختمان همان جایی است که دیوید وودسون که نقش آن را متیو مک کانهی بازی می کند برای اولین بار در مورد مهمانی ای در مون تاور حرف می زند. بعد از گذشت بیش از بیست سال هنوز هم می توانید برگر تاپ ناچ را در همان محل ببینید.

7. 127 ساعت ـ استخر

در آغاز فیلم 127 ساعت، آرون رالستون (با بازی جیمز فرانکو) با دو مسافر دیگر (کیت ماره و آمبر تامبلین) ملاقات می کند. سپس، این سه نفر وارد یک استخر زیرزمینی می شوند. استخر در واقع یک آبشار گرم طبیعی است که در تپه هوم استد (Homestead) در میدوی، یوتا واقع شده است. اما اگر برای بازدید از این لوکیشن می روید، باید بدانید که به دلایل ایمنی به شما اجازه نمی دهند این صحنه را دوباره برای خود بازسازی کنید و مانند بازیگران فیلم در چشمه آب گرم شیرجه بروید.

منبع: کجارو / mentalfloss.com
انتشار: 19 اسفند 1400 بروزرسانی: 19 اسفند 1400 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1181

به "7 لوکیشن واقعی فیلم های هالیوودی را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 لوکیشن واقعی فیلم های هالیوودی را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید