برترین زمان سفر به دبی امارات (تور ارزان دبی)

به گزارش اهدا بلاگ، دبی یا دوبی (Dubai) برجسته ترین و مشهورترین شهر امارات متحده عربی به شمار می رود که به مقصد گردشگری بسیار محبوبی تبدیل شده است. آسمان خراش های سربه فلک کشیده، فروشگاه های بی خاتمه و منظره ها طبیعی متفاوت از جمله ویژگی های دبی به شمار می فرایند که تجربه ای منحصربه فرد را برای هر فردی رقم خواهند زد.

برترین زمان سفر به دبی امارات (تور ارزان دبی)

با تور ارزان دبی در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

با توجه به موقعیت جغرافیایی امارات و نزدیکی آن به خط استوا و بعلاوه طبیعت بیابانی آن، دمای هوا در اینجا در ماه های گرم و تابستانی بسیار بالا و آزاردهنده است. پس بهتر است برای سفر به دبی امارات، ماه های سردتر یعنی بین مهر تا فروردین ماه را انتخاب کنید. البته در دیگر مواقع سال نیز می توان به دبی سفر کرد و لذت برد.

آب وهوای دبی

تابستان به عنوان فصل فراغت شناخته می گردد و بسیاری از افراد چه به اجبار و چه به هر علت دیگری، این فصل را برای سفر خود انتخاب می نمایند. از همین رو در سفر به دبی در ماه های گرم سال باید همه چیز را از قبل در نظر داشت چرا که ممکن است آب وهوای گرم و شرجی دبی در تابستان برای همه افراد مناسب نباشد.

از اواخر فروردین تا اواخر شهریور ماه، دمای هوا در دبی بسیار بالا است و گرمی آن غیرقابل تحمل می گردد. اندازه میانگین دمای هوا در این موقع از سال بین 37 تا 40 درجه است و در روزهای بسیار داغ بیشتر از این اندازه نیز می گردد. پاییز و به خصوص آبان و آذر زمان بسیار خوبی برای سفر به دبی به شمار می رود. در این موقع از سال، دمای هوا قابل تحمل تر است. اواخر آذر و دی ماه نیز برترین زمان برای سفر به دبی محسوب می گردد اما باید توجه داشت که در این موقع از سال، اندازه دنیاگرد بسیار زیادی در دبی حضور دارند.

رویدادها و فستیوال های محبوب دوبی

در دبی رویدادها و جشنواره های مختلفی در تمام سال برگزار می شوند. فرهنگ اسلامی و عربی امارات بیشتر روی کنار هم بودن خانواده ها تاکید دارد؛ از همین رو، به هنگام تعطیلات مذهبی همانند عید فطر و قربان، جشن های بسیار خوبی در نقاط دبی برگزار می گردد. جدا از این رویدادهای فرهنگی محلی نیز فستیوال های بسیار خوبی در تمام فصول سال برای دنیاگردان وجود دارد.

در فصل زمستان، جدا از جشنواره ها و رویدادهای مختلفی که در دبی برگزار می شوند، روز ملی دبی نیز جشن گرفته می شوند که بسیار لذت بخش و تماشایی است. روز ملی دبی سال 2022 در تاریخ 11 آذر 1401 برگزار می گردد. علاوه بر ساکنین محلی، افراد بسیار زیادی از کشورهای عربی همسایه و نقاط مختلف دنیا به دبی سفر می نمایند تا در این رویداد حضور داشته باشند. به علت اندازه زیاد دنیاگرد در این موقع از سال، بهتر است که محل اقامت خود در دبی را مدتی قبل و با قیمتی مناسب تر رزرو کنید.

ماه بهمن و اسفند انتهای اوج فصل دنیاگردی به شمار می رود و مقرون به صرفه ترین زمان سفر به دبی محسوب می گردد. در این زمان می توان در رویداد ماراتون دبی نیز شرکت کرد و از گشت و گذار در فروشگاه های متعدد شهر لذت برد. سافاری در بیابان و استراحت در سواحل دبی در این موقع از سال نیز بسیار لذت بخش است. فستیوال بین المللی موسیقی جاز دبی نیز در این زمان برگزار می گردد.

در اواخر اسفند و اوایل فروردین ماه نیز رویدادهای مختلفی در دبی برگزار می شوند که از جمله آن ها می توان به فستیوال هنر دبی (Art Dubai Festival)، رقابت اسب سواری جام دنیای دبی (Dubai World Cup) و فستیوال غذا دبی (Dubai Food Festival) اشاره نمود. در فروردین و اردیبهشت ماه نیز می توان در چندین فستیوال فیلم و موسیقی در دبی شرکت کرد.

جاهای دیدنی دبی

شهر دبی سرشار از جاهای دیدنی مختلف است و بعضی از محبوب ترین جاذبه های دبی همانند برج خلیفه (Burj Khalifa)، دبی مال (Dubai Mall) و بازارهای فضای باز در تمام سال در دسترس هستند. بعضی از جاذبه ها و تفریحات نیز مناسب فصل خاصی هستند؛ به عنوان مثال سافاری در بیابان، گشت و گذار در بین تل ماسه های شنی و غذا خوردن در رستوران دینر این اسکای (Dinner in the Sky) به هنگام تابستان چندان جالب نیست.

بسیاری از فعالیت های فضای باز و به خصوص تفریحات بیابانی به هنگام ماه های گرم سال از دسترس خارج می شوند و کسی به آن ها علاقه ندارد. رستوران دینر این اسکای مکانی منحصربه فرد است که تجربه غذاخوردن در ارتفاع بالا و فضای باز را به شما می دهد اما در ماه های گرم سال، هیچ کس دوست ندارد چنین تجربه ای را بدست بیاورد. بنابراین این رستوران در تابستان تعطیل است.

در ماه مبارک رمضان یا تعطیلات مذهبی نیز بعضی از تفریحات را نمی توان انجام داد. در شهر دبی به هنگام ماه رمضان امکان غذا خوردن در طول روز در بیشتر رستوران ها وجود ندارد و تنها بعضی از مکان های خاص هستند که برای دنیاگردان استثنا قائل می شوند که از جمله آن ها می توان به رستوران Bread Street Kitchen در هتل آتلانتیس د پالم (Atlantis the Palm) اشاره نمود. در این رستوران به هنگام روز پرده هایی کشیده می گردد تا افراد روزه دار غذا خوردن دیگران در ماه رمضان را مشاهده ننمایند.

منبع: فوت و فن / tripsavvy
انتشار: 23 مرداد 1401 بروزرسانی: 23 مرداد 1401 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1317

به "برترین زمان سفر به دبی امارات (تور ارزان دبی)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین زمان سفر به دبی امارات (تور ارزان دبی)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید