یک روز به نام کودک در دل تقویم های دنیا کم است

به گزارش اهدا بلاگ، همزمان با شروع هفته ملی کودک بیانیه روز جهانی کودک از سوی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان خطاب به بچه ها جهان منتشر شد.

یک روز به نام کودک در دل تقویم های دنیا کم است

همزمان با آغاز هفته ملی کودک بیانیه روز دنیای کودک از سوی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان خطاب به بچه ها دنیا منتشر شد.

در این بیانیه بر اهمیت دوران کودکی و توجه بزرگتر ها به این دوران تأکید شده است.

بچه های خوب و عزیز دنیا! سلام. روزتان مبارک.

کودک که بودم می خواستم دنیا را در کوله پشتی ­ام بگذارم و با خود ببرم. بالای تپه­ای دور بنشینم. شادترین مدادرنگی­ هایم را مقابلم بچینم و دنیا را هر جور که دلم می­خواهد رنگ کنم. یک روز فهمیدم دنیا را نمی­گردد برداشت. روز بعد فهمیدم دنیا در کوله پشتی جا نمی­گردد و بعد فهمیدم برخی از جا های دنیا آن قدر تیره است که رنگش با مدادرنگی ها تغییر نمی­کند. آن موقع بود که تصمیم گرفتم تغییر دادن دنیا را از تغییر دادن چیز های کوچک آغاز کنم؛ از لبخند زدن به غنچه ای زیبا، آب دادن به گلی تشنه، برداشتن زباله ای از ساحل دریا یا کنار خیابان، مهربانی با پرنده ای گرسنه، بوسیدن دست های مادر و پدرم، آشتی کردن با دوستم، قدردانی از معلم و مربی ام و ساختن بادبادکی برای شادی. آن وقت دنیا کوچکم رنگ در رنگ وسعت گرفت و روز به روز زیباتر شد.

امروز هر کودکی باید با تغییراتی در دنیا کوچک خود، به تغییراتی مثبت در دنیا فکر کند.

بچه ها ایران، در این روز بزرگ و مقدس برای همه بچه ها و نوجوانان دنیا پرنده ای آرزو می نمایند به نام شادی و امید! پرنده ای طلایی و خوش آواز که در دل تمام بچه ها لانه بسازد و برای همواره مهمان دل های پاک آن ها باشد.

روز دنیای و هفته ملی کودک فرصت ارزشمندی است که توجه بزرگتر ها را به اهمیت دوران کودکی، احتیاج ها و خواسته های بچه ها جلب و به آن ها یادآوری کند که وظیفه دارند برای سلامتی، رشد، شادی و پیشرفت بچه ها به احتیاج های آن ها توجه ویژه داشته باشند و برای تحقق آن برنامه ریزی نمایند.

یک روز به نام کودک در دل تقویم های دنیا، کم است. باید تمام روز های سال به نام بچه ها و برای بچه ها باشد.

ویژه برنامه های هفته ملی کودک از 16 تا 22 مهر 1401 در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان سراسر کشور برگزار می گردد.

خبرنگاران فرهنگی هنری سایر حوزه ها

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 مهر 1401 بروزرسانی: 16 مهر 1401 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1346

به "یک روز به نام کودک در دل تقویم های دنیا کم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک روز به نام کودک در دل تقویم های دنیا کم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید