یک دستگاه فلزیاب در فاروج کشف شد

به گزارش اهدا بلاگ، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خراسان شمالی از کشف یک دستگاه فلزیاب در شهرستان فاروج و دستگیری دو متهم اطلاع داد.

یک دستگاه فلزیاب در فاروج کشف شد

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

بهگزارش میراثآریا وبه نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان شمالی، سرهنگ حسین اصغر قنبرزاده روز شنبه 11 مردادماه 99 اظهار کرد: با توجه به تعامل یگان حفاظت با فرماندهی انتظامی شهرستان فاروج، یک دستگاه فلزیاب در بازرسی از یک خودرو در روستای مایوان کشف شد.

او اضافه نمود: مأموران نیروی انتظامی پاسگاه مایوان در حین گشت زنی به یک دستگاه خودروی سواری مشکوک شده که پس از توقیف و انجام بازرسی، یک دستگاه فلزیاب به همراه تعدادی ادوات مربوطه کشف شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خراسان شمالی با اشاره به دستگیری دو متخلف در این زمینه، اضافه نمود: این متهمان به کلانتری منتقل و ضمن تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

او اضافه نمود: بر اساس قانون، هرگونه حفاری بدون استعلام از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تخلف محسوب شده و با متخلفان به شدت برخورد می گردد.

قنبرزاده تأکید کرد: با هرگونه تبلیغ، خریدوفروش و استفاده از دستگاه فلزیاب که به منظور کشف آثار و اموال تاریخی باشد، برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 344

به "یک دستگاه فلزیاب در فاروج کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک دستگاه فلزیاب در فاروج کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید