کشف و ضبط بیش از 3500 کیلو مرغ منجمد و معدوم سازی 200 کیلو مرغ فاسد از واحد غیر مجاز در تهران

به گزارش اهدا بلاگ، رئیس اداره دامپزشکی تهران گفت: طی اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه عید نوروز و ماه مبارک رمضان بیش از 3500 کیلو گوشت مرغ منجمد که در یک واحد غیر مجاز نگهداری می شد، کشف و ضبط شد.

کشف و ضبط بیش از 3500 کیلو مرغ منجمد و معدوم سازی 200 کیلو مرغ فاسد از واحد غیر مجاز در تهران

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری داتشجو به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی شهر تهران، محمد رحمتی رئیس اداره دامپزشکی تهران گفت؛ طی اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه عید نوروز و ماه مبارک رمضان بیش از 3500 کیلوگرم گوشت مرغ منجمد که در شرایط نامناسب بهداشتی و بدون رعایت زنجیره سرد در یک واحد غیر مجاز نگهداری می شد کشف و ضبط گشت.

بعلاوه در این طرح میزان حدود 200 کیلوگرم مرغ فاسد و فاقد شرایط مصرف از چرخه مصرف انسانی خارج و معدوم شد.

وی رعایت زنجیره سرد فرآورده های خام دامی را تا مرحله نهایی توزیع لازم و ضروری دانست و اضافه کرد؛متاسفانه بعضی از عاملان توزیع فرآورده های خام دامی منجمد شرایط نگهداری و عرضه این نوع از فرآورده های پروتئینی را رعایت نمی نمایند که موجب افزایش خطر بیماری زایی این محصولات می گردد.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان هنگام تهیه فرآورده های خام دامی منجمد می بایست علاوه بر توجه به تاریخ فراوری و انقضای آنها و تهیه احتیاج خود از مراکز تحت نظارت دامپزشکی بر نداشتن خون آبه منجمد شده و تغییرشکل محصول و بعلاوه انجماد کامل حین خرید دقت کافی داشته باشند.

بعلاوه لازم است شهروندان توجه داشته باشند که مرغ در بسته بندی و در حضور ایشان قطعه بندی گردد تا علاوه بر اطمینان از هویت محصول خریداری شده زمینه انجام تخلفاتی نظیر دیفراست مرغ منجمد و عرضه بعنوان مرغ تازه را فراهم ننمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 خرداد 1401 بروزرسانی: 3 خرداد 1401 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1240

به "کشف و ضبط بیش از 3500 کیلو مرغ منجمد و معدوم سازی 200 کیلو مرغ فاسد از واحد غیر مجاز در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف و ضبط بیش از 3500 کیلو مرغ منجمد و معدوم سازی 200 کیلو مرغ فاسد از واحد غیر مجاز در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید