پیش بینی بارش برف و باران در کشور تا آخر هفته ، ورود سامانه تازه بارشی از سه شنبه ، تهران و کرج همچنان آلوده

به گزارش اهدا بلاگ، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در نقاط مختلف کشور و ورود سامانه بارشی نو از شمال غرب و غرب کشور اطلاع داد.

پیش بینی بارش برف و باران در کشور تا آخر هفته ، ورود سامانه تازه بارشی از سه شنبه ، تهران و کرج همچنان آلوده

به گزارش خبرنگاران، صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز (6 آذر) در بعضی نقاط آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، گیلان، مازندران و گلستان بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می گردد و این شرایط دوشنبه (7 آذر) در استان های ساحلی دریای خزر و اردبیل پیش بینی می گردد.

وی افزود: سه شنبه (8 آذر) نیز در اردبیل و سواحل غربی دریای خزر بارش پراکنده رخ می دهد. بعلاوه بعد از ظهر سه شنبه با ورود سامانه بارشی از سمت شمال غرب و غرب بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد در این منطقه ها آغاز می گردد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: چهارشنبه (9 آذر) بر شدت بارش در این منطقه ها افزوده می گردد و گستره آن سواحل دریای خزر، دامنه های زاگرس مرکزی و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز و بخش هایی از مرکز کشور را در بر می گیرد.

وی ادامه داد: پنجشنبه (10 آذر) نیز در استان های ساحلی دریای خزر، شمال شرق بعلاوه ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز بارش باران و در شمال غرب شاهد بارش پراکنده خواهیم بود. طی این 5 روز به ویژه چهارشنبه و پنجشنبه بارش در قسمت های سردسیر و کوهستانی منطقه ها مذکور به شکل برف خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: دمای هوا چهارشنبه و پنجشنبه در شمال غرب، غرب و سواحل دریای خزر بین 4 تا 6 درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

ضیاییان تاکید نمود: با توجه به پایداری و سکون نسبی هوا، پتانسیل افزایش آلاینده جوی و کاهش کیفیت هوای شهرهای تهران و کرج از دوشنبه تا بعدازظهر چهارشنبه (7 تا 9 آذر) وجود دارد.

به گفته وی دریای خزر از امروز تا چهارشنبه و خلیج فارس از اواخر وقت امروز تا ظهر سه شنبه به نسبت مواج پیش بینی می گردد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی 2 روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (7 آذر) صاف همراه با غبار محلی و گاهی وزش باد با حداقل دمای 7 و حداکثر دمای 17 درجه سانتیگراد و روز سه شنبه (8 آذر) صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و گاهی وزش باد با حداقل دمای 6 و حداکثر دمای 18 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ضیاییان در سرانجام گفت: طی امروز و فردا (6 و 7 آذر) بندرعباس با دمای 30 و 31 درجه سانتیگراد گرم ترین و همدان با دمای 1- و 3- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 آذر 1401 بروزرسانی: 6 آذر 1401 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1366

به "پیش بینی بارش برف و باران در کشور تا آخر هفته ، ورود سامانه تازه بارشی از سه شنبه ، تهران و کرج همچنان آلوده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی بارش برف و باران در کشور تا آخر هفته ، ورود سامانه تازه بارشی از سه شنبه ، تهران و کرج همچنان آلوده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید