هشدار نارنجی هواشناسی برای 16 استان

به گزارش اهدا بلاگ، معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نسبت به بارش شدید باران و وزش باد در 16 استان کشور هشدار داد.

هشدار نارنجی هواشناسی برای 16 استان

به گزارش ایرنا از جمعیت هلال احمر، مرتضی مرادی پور با اشاره به پیش بینی و هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی گفت: برابر پیش بینی صورت گرفته از روز شنبه هفته آینده تا سرانجام روز یکشنبه بارش شدید و رگباری باران و بعلاوه وزش شدید باد در تمام یا بخش هایی از استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، لرستان، کرمانشاه، خوزستان، همدان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، قزوین، البرز و تهران پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: به همین دلیل نیز سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، امدادگران خود در این 16 استان را به حالت آماده باش درآورده و تمهیدات و تجهیزات لازم برای مقابله با حوادث احتمالی اتخاذ شده است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: ضروری است که مردم نیز یکسری نکات را مدنظر قرار دهند که از جمله آن می توان به پرهیز از کوهنوری و صعود به ارتفاعات، اسکان در حاشیه رودها و مسیل ها و ... در حین بارش شدید اشاره نمود.

وی توضیح داد: بعلاوه در هنگام وزش باد شدید نیز ضروری است که مردم از حضور بر لبه پشت بام و پرتگاه ها و نیز قرار گرفتن در مجاورت سازه های تبلیغاتی، ساختمان های نیمه کاره، درختان کنهسال و اجسامی که احتمال سقوطشان وجود دارد، پرهیز نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 28 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1402 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1442

به "هشدار نارنجی هواشناسی برای 16 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار نارنجی هواشناسی برای 16 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید