وزارت دفاع افغانستان: حملات طالبان ادامه یابد از حالت تدافعی خارج می شویم

به گزارش اهدا بلاگ، سرپرست وزارت دفاع افغانستان گفت که اگر طالبان حملاتش را متوقف نکند نیروهای امنیتی افغان از حالت تدافعی خارج شده و طالبان را هدف قرار می دهند.

وزارت دفاع افغانستان: حملات طالبان ادامه یابد از حالت تدافعی خارج می شویم

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع افغانستان در نشست مشترک به مسعود اندرابی سرپرست وزارت کشور و احمد ضیا سراج سرپرست ریاست امنیت ملی گفت که اگر تا انتها هفته حملات طالبان انتها نیابد نیروهای امنیتی افغان اعضای این گروه را هر کجا که باشند هدف قرار می دهند.

به گزارش رویترز، خالد در این نشست گفت: نیروهای افغان به دستور رئیس جمهور غنی بخاطر توافق صلح تا انتها هفته در حالت تدافعی باقی می مانند اما اگر طالبان حملاتشان را تا انتها هفته متوقف نکنند نیروهای ما دشمن را هرکجا که باشند هدف قرار می دهند.

طالبان 13 اسفند ماه گفته بود که دوره کاهش خشونت ها انتها یافته است و این گروه حملاتش علیه نیروهای امنیتی افغان را از سرمی گیرد اما براساس توافق با آمریکا نیروهای خارجی را هدف قرار نمی دهد.

یک روز پس از آن نیز آمریکا برای نخستین بار پس از 11 روز توقف توقف عملیات علیه طالبان در یک حمله هوایی اعضای طالبان را هدف قرار داد.

سانی لگت سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان گفت که این حمله ماهیت تدافعی داشت و برای مختل کردن حملات مکرر طالبان به نیروهای افغان صورت گرفت.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 36

به "وزارت دفاع افغانستان: حملات طالبان ادامه یابد از حالت تدافعی خارج می شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت دفاع افغانستان: حملات طالبان ادامه یابد از حالت تدافعی خارج می شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید