آمریکا تصمیم دارد پیمان استارت نو با روسیه را تمدید کند

به گزارش اهدا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دولت جدید آمریکا تصمیم دارد تا پیمان کنترل تسلیحات هسته ای میان مسکو- واشنگتن موسوم به استارت نو را تمدید کند.

آمریکا تصمیم دارد پیمان استارت نو با روسیه را تمدید کند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

روزنامه واشنگتن پُست امروز پنجشنبه به نقل از 2 مقام آمریکایی در این خصوص بیان کرد که در 2 هفته ای که تا انقضای این پیمان فرصت باقی است، دولت جدید بایدن در صدد است تا به تمدید این پیمان با روسیه مبادرت نماید.

پیشتر و با نزدیک شدن به تاریخ انقضای پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک جدید موسوم به استارت نو در روز پنجم فوریه 2021، مسکو در این باره به دولت پیشین آمریکا هشدار داده بود.

25 مهر ماه امسال ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خطاب به آمریکا پیشنهاد نموده بود: پیمان استارت نو بدون هیچ پیش شرطی یک سال دیگر تمدید گردد.

گفتنی است که پیمان استارت نو (New START) معاهده کاهش تسلیحات استراتژیک دو جانبه میان ایالات متحده آمریکا و فدراسیون روسیه است که روز هشتم آوریل 2010 میان رئیس جمهور وقت آمریکا و همتای روسی وی در شهر پراگ پایتخت جمهوری چک به امضا رسید.

به موجب این پیمان نامه، دو طرف با کاهش زرادخانه هسته ای خود موافقت کردند (استقرار حداکثر 1550 کلاهک هسته ای).

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 اسفند 1399 بروزرسانی: 18 اسفند 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 675

به "آمریکا تصمیم دارد پیمان استارت نو با روسیه را تمدید کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا تصمیم دارد پیمان استارت نو با روسیه را تمدید کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید