هزار و 300 نفر از معلمان خرید خدمت خراسان رضوی استخدام می شوند

به گزارش اهدا بلاگ، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: سال جاری حدود هزار و 300 نفر از معلمان خرید خدمات آموزشی در این استان استخدام رسمی می شوند.

هزار و 300 نفر از معلمان خرید خدمت خراسان رضوی استخدام می شوند

به گزارش خبرنگاران خراسان رضوی، قاسمعلی خدابنده اضافه کرد: طبق دستورالعمل دریافتی از وزارتخانه تمامی معلمان خرید خدمات آموزشی که دارای امتیاز ایثارگری هستند به گونه ای که فرزند یا همسر شهید و جانباز باشند سال جاری می توانند به استخدام رسمی آموزش و پرورش درآمده و از گردونه خرید خدمات آموزشی خارج شوند.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی گذشته پنج هزار و 400 سهمیه نیروی خرید خدمات آموزشی در استان داشتیم که با اجرای این دستورالعمل حدود هزار و 300 نفر از آنان استخدام می شوند و بجای آنها نیروی تازه جایگزین می گردد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به کمبود 23 هزار معلم در این استان گفت: درخواست افزایش سهمیه معلمان خرید خدمات آموزشی را به وزارت آموزش و پرورش اعلام نموده ایم تا دستکم هزار نفر به سهمیه استان در این زمینه اضافه نموده گردد.

بر اساس برنامه ششم توسعه، آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت، عدالت آموزشی و بهره وری می تواند نسبت به خرید خدمات آموزشی از بخش خصوصی و تعاونی اقدام کند.

در این طرح که با اسم خرید خدمات آموزشی در سال های اخیر اجرا می گردد موسس این گونه مدارس، دانش آموزان را که اغلب در منطقه ها محروم تحصیل می نمایند تحت آموزش های رسمی دوره های تحصیلی قرار می دهد و آموزش و پرورش هزینه های مربوط به هر دانش آموز را به موسس بخش خصوصی پرداخت می نماید اما سایر هزینه های آموزش از جمله پرداخت حقوق معلمان بر عهده بخش خصوصی است.

استان خراسان رضوی دارای بیش از یک میلیون و 300 هزار دانش آموز و معادل 9 درصد جمعیت دانش آموزی کشور است.

منبع : ایرنا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 963

به "هزار و 300 نفر از معلمان خرید خدمت خراسان رضوی استخدام می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزار و 300 نفر از معلمان خرید خدمت خراسان رضوی استخدام می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید