تور لحظه آخری تایلند: معابد بانکوک، سفر به شهر فرشتگان

به گزارش اهدا بلاگ، معابد بانکوک

تا به حال از خود پرسیده اید بانکوک چند معبد دارد؟ بیش از 400 معبد در سراسر بانکوک قرار گرفته است، اما اینکه کدام یک از آنها را در برنامه ریزی سفر بگنجانید یکی از معضلات گردشگران است. اما نیازی به نگرانی نیست؛ ما در این مطلب به 9 مورد از معابد بانکوک اشاره کردیم و راستا سفر را برایتان هموارتر خواهیم کرد. البته ناگفته نماند خوشبختانه بسیاری از این معابد در نزدیکی کاخ بزرگ بانکوک واقع شده است؛ در نتیجه به آسانی می توانید در یک روز مهمترین معبدهای مجذوب کننده بانکوک را ببینید و لذت ببرید.

تور لحظه آخری تایلند: معابد بانکوک، سفر به شهر فرشتگان

با تور لحظه آخری تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

فقط به یاد داشته باشید که امکان دارد عکاسی در بعضی از این معابد ممنوع باشد و حتما لباس های پوشیده و کفش مناسب بپوشید. پوشیدن صندل جلو باز در این محیط ها به علت مقدس بودن ممنوع است و اجازه ورود نخواهید داشت. به میزان کافی آب نوشیدنی به همراه داشته باشید و اگر به آفتاب و گرما حساسیت دارید حتما از کلاه بهره ببرید.

در صورتی که به سفر های خارجی علاقمند هستید ، تور لحظه آخری دبی هم میتواند پیشنهاد خوبی برای شما باشند. این تور پر هوادار ، از نظر اقتصادی نیز بسیار به صرفه است و شما میتوانید با هزینه کمتری به این کشور مجذوب نماینده سفر کنید.

معبد فرا کاو از معابد بانکوک

فرا کاو یکی از مهمترین معابد بانکوک است که در محوطه کاخ بزرگ ساخته شده است. یکی از ویژگی های این معبد، وجود بلوک 66 سانتی متری از سنگ یشم سبز است که این آیکون به شدت مورد احترام مردم بانکوک قرار گرفته است. این معبد بر اثر رعد و برق تخریب شد و بعد از مدتی در چیانگ رئی کشف شد. اما دیری نگذشت که به لائوس منتقل شد و در نهایت اصلی ترین معبد آن در بانکوک ساختند. در این معبد گالری نقاشی از داستان های رامایانا خواهید دید. معبد فقط تا 3 بعد از ظهر باز خواهد بود و هزینه های ورودی حداقل 400 بات است. در معابد بانکوک حتما لباس پوشیده بپوشید و هیچ شلوار کوتاه و پیراهن بدون آستین نداشته باشید.

معبد پو از معابد بانکوک

معبد پو، یکی از قدیمی ترین و بزرگترین معابد بانکوک است. و به علت اینکه اعتقاد داشتن بودا در هند در صومعه ای به نام پو زندگی می نموده؛ نام این معبد را پو گذاشتند. مجسمه خوابیده بودا 15 متر ارتفاع و 43 متر طول دارد، که با دیدن این عظمت قطعا شگفت زده خواهید شد.

تمام این مجسمه با ورقه های طلای ساخته شده و چهار متر طول از مچ پا آن را پوشش داده و با مرواریدهای نفیس تزئین نموده اند. معبد پو در نزدیکی کاخ بزرگ واقع شده است و اولین مدرسه ماساژ تایلندی در آن واقع شده است که انجمن پزشکان سنتی، طریقه ماساژ دادن را تدریس می نمایند. هزینه ورود به این مکان 100 بات است.

معبد آرون از معابد بانکوک

معبد آرون، جزء معروف ترین معابد بانکوک است که تقریبا در مقابل پادشاهی بزرگ و معبد پو جای گرفته است. این معبد شگفت انگیز در قرن نوزدهم در کنار رودخانه چائو فرایا ساخته شد و نام اصلی آن روچوآارآرام روچارآرماهوویان است.

چون نام این معبد سخت است به همین علت اغلب گردشگران آن را به نام معبد سحر می شناسند. این معبد از یک برج مرکزی و چهار برج کوچکتر تشکیل شده است. برای رسیدن به این معبد باید از پله های شیب دار عبور کنید اما بالکن زیبای که در بالای آن واقع شده است ارزش گذراندن آن پله ها را خواهد داشت. غروب خورشید از بالکن معبد آرون حیرت آور بوده و شما را میخکوب خواهد نمود. ناگفته نماند که هزینه ورودی این جاذبه گردشگری 50 بات است.

وات ساکت

وات ساکت یکی دیگر از معابد بانکوک که از بالای آن می توانید کوه طلایی را مشاهده کنید. این ساختمان بزرگ الجثه در بالای تپه شهر قدیمی بانکوک ساخته شده و تاریخ طولانی و مبهمی دارد.

این بنا اولین بار به وسیله پادشاه راما (1787-1851) ساخته شد. اما کوشش های او ناکام بود و به علت نرم بودن زمین فرو ریخت. کوه طلایی که قصد بازدید از آن را دارید، در زمان سلطنت پادشاه راما چهارم و راما پنجم ساخته شده است. برای رسیدن به نوک این معبد باید 300 پله را بگذرانید.

معبد ترایمیت

معبدی زیبا و جالب که پوشیده از رنگ های سفید و طلایی است. این معبد ظریف دارای چند سطح بر روی هم بوده که جلوه ای زیبا و باورنکردنی به آن بخشیده است. ترایمیت در ابتدای جهت جاده یوورات واقع شده که رفت و آمد آن برای گردشگران و گردشگر ها بسیار آسان است. معماری به کار رفته در این جاذبه گردشگری بانکوک، منحصر به فرد بوده و در آن از طلای جامد استفاده شده است.

اگر به درون آن بروید با مجسمه های بودا رو به رو می شوید. ناگفته نماند که درون این معبد بزرگترین مجسمه بودا با پنج متر ارتفاع و پنج و نیم تن وزن واقع شده است. هزینه ورود به موزه این معبد که در وسط راه واقع شده است کم است. اما اگر برای دیدن مجسمه بودا از پله ها بالا بروید رایگان می توانید از آنجا دیدن کنید.

معبد بنجامابهوبیت

اگر قصد دارید جالب ترین معابد بانکوک را ببینید به معبد بنجامابهوبیت بروید. این معبد معروف به بنجاما در سال 1900 به وسیله راما پنجم بنا شد. و به علت معماری شگفت انگیز و وجود سنگ های زیبای مرمر ایتالیایی مشهور شد.

ناگفته نماند که عکس این معبد زیبا پشت سکه 5 باتی بانکوک نقش بسته است. این بنا در نزدیکی دفاتر اداری و کاخ های بانکوک واقع شده است و این مکان بسیار مورد احترام است و اغلب به وسیله مقامات ارشد بازدید می گردد.

لوها پرازات

معابد بانکوک حس و حال مثبتی را به انسان منتقل نموده و شکوه آنها آرامش را دگرگون می نماید. تمام این معابد با ظرافت و مجذوب نمایندهیت خاص در کنار هم قرار گرفته و محیطی معنوی را برای محلیان و گردشگر ها ایجاد نموده است.

اما در بین تمام معابد، لوها پرازات در منطقه وات راچناندرام، حال و هوایی عجیب دارد. این معبد در سال 2005 میلادی به یونسکو فرستاده شد تا به عنوان میراث فرهنگی دنیای ثبت گردد و اهمیت تاریخی معبد را برجسته سازد. اگر می خواهید دو معبد را در یک زمان ببینید می توانید بعد از این مکان به معبد ساکت و ساختما دموکراسی بروید.

معبد مهاتات

وات مهاتات، جزء پر رفت و آمدترین معابد بانکوک که در در دوره ایوتایایا بنا شده است. این یکی از ده معبد سلطنتی تایلند است که به وسیله گردشگران بالاترین امتیاز را به خود اختصاص داده است. این معبد به علت موقعیت استراتژیک عالی برای مرنام سلطنتی مورد استفاده قرار می گیرد.

معبد مهاتات، قدیمی ترین موسسه آموزش عالی برای راهبان بودایی در تایلند و مرکز مهمی برای مطالعه بودیسم و مدیتیشن است. به همین علت کل دنیا برای یادگیری مدیتیشن به این مرکز آمده و به یک مکان محبوب برای یادگیری مدیتیشن Vipassana تبدیل شده است.

معبد پرایون

معبد پریون، آخرین و زیباترین معابد بانکوک است که در سمت غربی رودخانه چائو پرایا واقع شده است. این معبد در دوران سلطنت رامای سوم ساخته شده است. یکی از برجسته ترین ویژگی های معبد پرایون، وجود یک زنگ برعکس روی این بنا است.

به هیجان انگیزترین قسمت این معبد نزدیک شده اید؛ جایی که حوضچه ای پر از لاک پشت قرار داشته و بازدیدنمایندگان می توانند به آنها غذا دهند. این معبد در حاشیه جنوبی جامعه پرتغالی های قدیمی، بنا شده است.

سخنان آخر در خصوص معابد تاریخی تایلند

در این مقاله با 9 مورد از معابد بانکوک اشاره کردیم. شما باید بسته به نوع سفر و اقامتتان جاذبه های گردشگری را انتخاب کنید تا زمان کافی برای گردش در بانکوک را داشته باشید. بانکوک مرکز تایلند است که از زمان ورود به این شهر متوجه زیبایی آن می شوید. بعد از توسعه یافتن این کشور به اصلی ترین قطب گردشگری آسیا تبدیل شد و سالیانه میلیون ها گردشگر به این کشور سفر می نمایند. اگر قصد سفر به بانکوک را دارید حتما قوانین و مقررات آنجا را رعایت کنید. مجموعه معابد بانکوک مکان هایی مقدس بوده و برای رفتن به آنجا نیازمند پوشش مناسب است.

سفر به این مکان میتواند بسیار مجذوب نماینده و هیجان انگیز باشد . در صورتی که علاقمند به سفر های هوایی هستید میتوانید با خرید آنلاین بلیط پرواز خارجی از دغدغه های سفر خود کم کنید . هم چنین برای اقامت راحت تر رزرو هتل مقرون به صرفه نیز میتواند پیشنهاد خوبی باشد

منبع: دلتابان
انتشار: 29 آبان 1400 بروزرسانی: 29 آبان 1400 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1063

به "تور لحظه آخری تایلند: معابد بانکوک، سفر به شهر فرشتگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور لحظه آخری تایلند: معابد بانکوک، سفر به شهر فرشتگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید