نسخه آفرودی و برقی لکسوس RZ در نمایشگاه خودرو شانگ های رونمایی شد
به گزارش اهدا بلاگ، کانسپت لکسوس RZ اوتدور به عنوان نسخه ای خشن تر از شاسی بلند برقی این برند در نمایشگاه خودرو شانگ های به نمایش گذاشته شد. در حالی که فقط یک نسخه از این مدل فراوری شده است، این شرکت در واقع می خواهد قابلیت ارتقای این مدل برای ماجراجویی های آفرود را به رخ بکشد.
RZ450e دارای دو موتور برقی است که در مجموع توان 308 اسب بخار و گشتاور 321 نیوتن متر فراوری می نمایند.
کانسپت لکسوس RZ اوتدور به عنوان نسخه ای خشن تر از شاسی بلند برقی این برند در نمایشگاه خودرو شانگ های به نمایش گذاشته شد. در حالی که فقط یک نسخه از این مدل فراوری شده است، این شرکت در واقع می خواهد قابلیت ارتقای این مدل برای ماجراجویی های آفرود را به رخ بکشد.
کانسپت اوتدور از یک لکسوس RZ450e به عنوان مدل پایه بهره برده است. این نسخه نورپردازی های اضافی زیادی دارد، از جمله یک نوار نوری در قسمت پایین نمای جلو، چراغ های KC در لبه های بیرونی دماغه، و یک نوار LED در بالای شیشه جلو. کاپوت و درب عقب روکش براق دارند. بیشتر بدنه به رنگ بژ شنی درآمده که لکسوس آن را رگولیث می نامد و بخش پایینی مشکی مات است.
لکسوس RZ از چرخ های مشکی هشت اسپوک با تایر های بزرگ آل ترین BFGoodrich بهره می برد. در بخش زیرین قسمت جلو و عقب اسکید پلیت های سفارشی قرار گرفته است. قالب پنجره ها از جنس فولاد ضدزنگ مشکی است. بعلاوه می توان چند دوچرخه را در قسمت عقب آن حمل کرد.
مشخصات فنی لکسوس RZ برقی
RZ450e دارای دو موتور برقی است که در مجموع توان 308 اسب بخار و گشتاور 321 نیوتن متر فراوری می نمایند. شتاب 0 تا 60 مایل در ساعت این مدل 5 ثانیه است و سرعت نهایی آن به 99 مایل در ساعت محدوده شده است.
لکسوس RZ دارای پک باتری 71.4 کیلووات ساعتی است که حداکثر برد 220 مایلی را فراهم می نماید. این مسافت با چرخ های 20 اینچی موجود به 196 مایل کاهش می یابد. این سیستم می تواند از شارژ سریع 150 کیلووات DC استفاده کند. توان شارژر AC برای اتصال در خانه 6.6 کیلووات است.
قیمت RZ450e مدل 2023 در ایالات متحده از 59650 دلار آغاز می گردد و نسخه لاکچری 65150 دلار قیمت دارد. اگر تمام آپشن ها و لوازم جانبی را برای این مدل برقی بخواهید، قیمت آن به 72209 دلار می رسد.
لکسوس پیش از این با رونمایی از کانسپت لکسوس RZ اسپرت در نمایشگاه خودروی توکیو، نقطه مقابل کانسپت اوتدور را به نمایش گذاشت. بدنه آن دارای گلگیر های برجسته، سپر های بازنگری شده و یک اسپویلر فیبرکربنی بود.
سیستم تعلیق آن 35 میلیمتر پایین تر از نسخه استاندارد بود. آن کانسپت به جای موتور برقی استاندارد 107 اسب بخار در عقب، از یک موتور 201 اسب بخار بهره می برد.
منبع: دیجیاتو
منبع: فرادید