مقایسه پیکاپ غول پیکر آمریکایی با مدل چینی

به گزارش اهدا بلاگ، ابتدا به سراغ سه تریم اول یعنی تریم های استاندارد یا همان Base Elevation، دِنالی (Denali) و تریم AT4 می رویم که از کیت ارتفاع 5.08 سانتی متری (2 اینچی) بهره می برند و این عدد در تریم AT4X به 7.62 سانتی متر (3 اینچ) افزایش پیدا می نماید.

مقایسه پیکاپ غول پیکر آمریکایی با مدل چینی

چهره آمریکایی پیکاپ جی ام سی کنیون لند 2023 هم نیازی به تعریف کردن ندارد. جلو پنجره بزرگ با طرح ایکس شکل و چراغ های دو تکه و دیفیوزر مشکی به همراه سینی نقره ای رنگ که به دو قلاب آفرودی مجهز شده اند، مهم ترین مواردی هستند که در نمای جلویی به چشم می آیند.

فضای اضافی در قسمت بار هم به نظر می رسد که حسابی کار راه انداز باشد و گفته می گردد که این قسمت، کاملا ضد آب است.

تغییر واقعی را در اتاق پیکاپ جی ام سی کنیون لند 2023 جستجو کنید. کابین این نسخه نسبت به نسل قبلی، واقعا دست کمی از یک ماشین زمان ندارد! ابتدا به سراغ نمایشگرهای دو تکه 11.3 اینچی و 8 اینچی (برای مولتی مدیا و کلاستر پشت آمپر) می رویم که با طراحی زیرکانه خود، به صفحه نمایش های دوال اسکرین شبیه شده اند و از سرویس های اپل کارپلی و اندروید اتو هم بهره می برند. البته اگر به سراغ تریم های دنالی و AT4X بروید، یک هد آپ دیسپلی 6.7 اینچی را هم خواهید داشت.

به طور کلی می توان گفت که ارگونومی داشبورد به گونه طراحی شده تا بیشترین فضای ممکن را به کابین هدیه دهد. فرمت غربیلک فرمان و کنسول وسط بزرگ با اهرم دنده سنتی (گردگیر چرمی) هم دقیقا همان چیزی است که از یک پیکاپ آمریکایی انتظار دارید.

در ادامه به سیستم صوتی بوز (Bose) با 7 اسپیکر می رسیم و 10 دوربین نظارتی در اطراف خودرو، از جمله دوربین زیر شاسی هم برترین نمای 360 درجه را در اختیار شما قرار می دهند. بعلاوه باید اشاره کنیم که این دوربین ها ضد آب هستند و از قابلیت دید در شب هم بهره می برند؛ البته فقط دوربین سپر جلو و عقب.

پیشتر در خصوص یعنی تریم های Base Elevation، دِنالی، AT4 و AT4X صحبت کردیم و اکنون به سراغ مشخصات فنی آن ها می رویم. در تریم AT4X علاوه بر کیت ارتفاع 3 اینچی، جاذب های ضربه مولتی متیک DDSV را داریم که به یاری بازوهای آهنی و لاستیک های گل درشت 33 اینچی و رینگ های آفرودی و مقاوم 17 اینچی، شما را در سخت ترین سفرهای طبیعت گردی هم همراهی می نمایند. ارتفاع کف خودرو از سطح زمین در این تریم به 27.1 سانتی متر (10.7 اینچ) می رسد که زاویه ورود و خروج بهتری را در اختیار شما می گذارد. این عدد در نسخه استاندارد و بقیه تریم ها به 24.2 سانتی متر (9.6 اینچ) محدود شده است.

اما سورپرایزهای تریم AT4X هنوز به سرانجام نرسیده اند! شما می توانید با اضافه کردن پکیج اسپشیال ادیشن 1 به این تریم، تجهیزاتی فوق العاده ای مثل دوربین زیر شاسی، سپر آفرودی فولادی با سافاری بار (همان محافظ فولادی جلو پنجره)، لایت بار ال ای دی بزرگ با ابعاد 77 سانتی متر (30 اینچ)، وینچ قدرتمند ساخت Comeup، رینگ های بید لاک، محافظ پلاستیکی یا روکش قسمت بار و نشان مخصوص این پکیج، در اختیار خریداران خواهد بود.

در زیر کاپوت تریم AT4X یک پیشرانه 4 سیلندر بنزینی توربو شارژ با حجم 2.7 لیتر را داریم که 310 اسب بخار قدرت و 590 نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس اتوماتیک 8 سرعته، راهی هر چهار چرخ می نماید. ظرفیت یک کشی این نسخه به 3.5 تن می رسد که این عدد در تریم های دیگر، فقط 2.4 تن خواهد بود.

احتمالا به مانند شورلت کلرادو، باقی تریم ها هم با همین پیشرانه ساخته شده اند اما توان آن ها، اصلا در حد و مقدار AT4X نخواهد بود. متاسفانه شرکت سازنده در خصوص قدرت تریم های دیگر پیکاپ جی ام سی کنیون لند 2023 فعلا چیزی نگفته است اما طبق اطلاعاتی که از این پیشرانه داریم می توانیم بگوییم که قدرت تریم های دیگر در بازه 230 تا 270 اسب بخار قرار خواهد داشت.

امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی هم شامل موارد زیر می شوند:

  • سیستم ترمز اضطراری برای هر چهار چرخ
  • دستیار هشدار برخورد از جلو و عقب
  • ترمز اتوماتیک عابرین پیاده و راکب های دوچرخه و موتور سیکلت
  • دستیار هشدار خروج از بین خطوط
  • سیستم باقی ماندن در بین خطوط
  • دوربین 360 درجه، رادار نقطه کور، دوربین دنده عقب و سنسورهای پارک
  • چراغ های نور بالای اتوماتیک
  • کروز کنترل تطبیقی
  • سیستم تشخیص ترافیک از پشت (RCTA)
  • هد آپ دیسپلی 6.3 اینچی در تریم های دنلی و AT4X

قیمت جی ام سی کنیون لند 2023

پیکاپ کامپکت نو GMC برای تریم استاندارد با پایه قیمت 40 هزار دلار به بازار قدم می گذارد و این عدد در برترین تریم یعنی AT4X به همراه پکیج ادیشن 1 به 63.3 هزار دلار جهش می نماید.

پیکاپ JAC T9 به تازگی در نمایشگاه شانگهای رونمایی شده است. این خودرو ظاهر بسیار جذابی دارد و یکی از گزینه های مونتاژی احتمالی برای کرمان موتور به شمار میرود. اصلی ترین مشخصات پیکاپ جک T9 را در ادامه مورد آنالیز قرار می دهیم.

پیکاپ جک T9 همچون مدل قبلی (JAC T8) درصورت مونتاژ از طریق کرمان موتور، با نشان KMC روانه بازار می گردد. این خودرو جثه بزرگ تری نسبت به KMC T8 دارد و ظاهر آن نسبت به مدل قبلی پیشرفته تر شده است. جلوپنجره به طور قابل توجهی بزرگ تر و سپر برجسته تر شده است. المان های اصلی نمای مقابل از طریق یک حاشیه مشکی رنگ احاطه شده اند که از طرفین به قوس چرخ ها ختم می گردد.

در بازار محلی پیکاپ جک T9 در نسخه های بنزینی و دیزلی با گیربکس دستی و اتوماتیک عرضه شده است. کرمان موتور احتمالاً نسخه بنزینی اتوماتیک این خودرو را به سبد محصولات خود اضافه می نماید.

در خصوص مشخصات پیکاپ جک T9 در بخش فنی باید گفت که این ماشین به دو نوع پیشرانه متفاوت مجهز شده است. یک نسخه در زیر کاپوت خود از موتور 4K22 میتسوبیشی با حجم 2.4 لیتر استفاده می نماید که از فناوری توربوشارژ بهره مند بوده و قادر به فراوری 211 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور است. گیربکس های 6 سرعته اتوماتیک زومکس و 6 سرعته دستی برای این خودرو قابل سفارش هستند که قوای محرکه را به هر چهار چرخ وارد می نمایند.

نسخه دیگر به موتور 2 لیتری توربوشارژ TGDi مجهز است که 197 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید. گیربکس 8 سرعته اتوماتیک ZF قوای محرکه موتور را به سمت هر چهار چرخ راهنمایی می نماید. باید منتظر بود و دید کرمان موتور کدام پیشرانه را برای پیکاپ KMC T9 در نظر می گیرد.

مشخصات پیکاپ جک T9 در بخش تجهیزات ایمنی و رفاهی (در نسخه فول آپشن چینی) شامل سانروف، چهار کیسه هوا، کروز کنترل، دوربین 360 درجه، هشدار رانندگی بین خطوط، جلو آمپر دیجیتالی، صندلی های جلو با قابلیت تنظیم برقی، قفل دیفرانسیل اتوماتیک عقب، تنظیم انتقال قدرت بین چرخ ها و... می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 30 مرداد 1402 بروزرسانی: 30 مرداد 1402 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1480

به "مقایسه پیکاپ غول پیکر آمریکایی با مدل چینی" امتیاز دهید

3 کاربر به "مقایسه پیکاپ غول پیکر آمریکایی با مدل چینی" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه پیکاپ غول پیکر آمریکایی با مدل چینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید