موسسه آکسفام: خطر قحطی 50 میلیون نفر را در آفریقا تهدید می نماید

به گزارش اهدا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان آکسفام در گزارشی خاطرنشان کرد که به دلیل شیوع ویروس کرونا و پیامدهای ناشی از آن حدود 50 میلیون نفر در غرب آفریقا در معرض خطر قحطی قرار خواهند گرفت.

موسسه آکسفام: خطر قحطی 50 میلیون نفر را در آفریقا تهدید می نماید

با تور آفریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

در این گزارش آمده است: شمار کسانی که از بحران غذایی در منطقه رنج می برند ممکن است بر اثر تبعات ناشی از شیوع ویروس کرونا حدود 200 درصد طی 3 ماه افزایش یابد و این رقم به 50 میلیون نفر در ماه آگوست برسد، حال آنکه این رقم در ماه ژوئن بالغ بر 17 میلیون نفر است.

سازمان مذکور اظهار داشت: کشورهایی که با بحران انسانی روبرو هستند، دستیابی به غذا به شدت سخت است. در بورکینافاسو و نیجر یاری های انسانی به هزاران آواره با سختی روبرو است.

چند روز پیش نیز صندوق حمایت از سازمان ملل متحد (یونیسف) از افزایش فقر در منطقه خاورمیانه و آفریقا ابراز نگرانی نموده بود. این سازمان اظهار داشت که بحران کرونا بر کشورهای منطقه خاورمیانه و آفریقا تأثیر منفی خواهد گذاشت و فقر در این مناطق را افزایش خواهد داد.

این سازمان پیش بینی کرد که بر اثر بحران کرونا 8 میلیون نفر به فقرای منطقه افزوده گردد، فقرایی که نیمی از آنها را بچه ها تشکیل می دهند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 145

به "موسسه آکسفام: خطر قحطی 50 میلیون نفر را در آفریقا تهدید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موسسه آکسفام: خطر قحطی 50 میلیون نفر را در آفریقا تهدید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید