شیء مرموز در فضا؛ سیارک یا زباله فضایی؟

به گزارش اهدا بلاگ، یک تلسکوپ در ایالت هاوایی آمریکا ماه گذشته این شیء مرموز را که به سوی زمین در حال حرکت است شناسایی کرد. این شیء به سرعت در فهرست سیارک ها و شهاب سنگ های کشف شده در منظومه شمسی به ثبت رسید.

شیء مرموز در فضا؛ سیارک یا زباله فضایی؟

دانشمندان ناسا طی هفته های گذشته به برآورد در خصوص یک شیء شناسایی شده در فضا که وارد مدار زمین خواهد شد پرداخته اند.

به گفته محققان ناسا این شیء که سیارک 2020 اس او (Asteroid 2020 SO) نام گرفته ممکن است به جای سیارک زباله ای فضایی باشد که به سوی زمین در حال حرکت است.

پل چوداس، مدیر مرکز تحقیقاتی اشیاء نزدیک زمین در ناسا بر این باور است که آنچه سیارک 2020 اس او نام گرفته در واقع یک موشک قدیمی است. به گفته وی این شیء احتمالا یک موشک پرتابگر به جا مانده از دهه 1960 میلادی است. دانشمندان امیدوار هستند تا با مشاهده پیگیرانه و دقیق تر بتوانند این شیء را شناسایی نمایند.

پل چوداس و همکارانش در ناسا احتمال می دهند که سیارک 2020 اس او موشک پرتابگری باشد که 54 سال پیش در یک عملیات اکتشافی بر روی کره ماه از آن استفاده شد. این عملیات فضایی در آن موقع با شکست روبرو شد.

موشک پرتابگر ماموریت اکتشافی بر روی کره ماه در سال 1966

یک تلسکوپ در ایالت هاوایی آمریکا ماه گذشته این شیء مرموز را که به سوی زمین در حال حرکت است شناسایی کرد. این شیء به سرعت در فهرست سیارک ها و شهاب سنگ های کشف شده در منظومه شمسی به ثبت رسید.

دانشمندان براساس میزان درخشش این شیء مرموز تخمین می زنند که طول آن حدود هشت متر است. این رقم به این معنا است که اندازه شیء کشف شده به طور تقریبی مشابه موشک پرتابگر مورد استفاده در ماموریت اکتشافی بر روی کره ماه در سپتامبر سال 1966 است. طول موشک پرتابگر مورد استفاده در آن ماموریت فضایی کمتر از 10 متر بود.

این شیء مرموز با سرعت 2400 کیلومتر در ساعت به سوی زمین در حرکت است. سرعتی که کمتر از سرعت معمول حرکت سیارک ها محسوب می گردد. انتظار می رود که سیارک 2020 اس او اواخر ماه نوامبر (اوایل آذر) وارد مدار زمین گردد.

دانشمندان احتمال می دهند که اواخر ماه اکتبر (اوایل آبان) بتوانند با آنالیز بیشتر با قطعیت درباره اینکه این شیء مرموز زباله فضایی است یا خیر اظهارنظر نمایند.

منبع: یورو نیوز

منبع: فرادید
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 460

به "شیء مرموز در فضا؛ سیارک یا زباله فضایی؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیء مرموز در فضا؛ سیارک یا زباله فضایی؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید