رونمایی از ناو جدید ارتش پاکستان

به گزارش اهدا بلاگ، ناو 2300 تنی یرموک مجهز به جدیدترین تکنولوژی و سلاح ها به ناوگان دریایی پاکستان اضافه شد.

رونمایی از ناو جدید ارتش پاکستان

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری صداوسیما، رسانه های پاکستانی اظهار داشتند که ناو 2300 تنی یرموک مجهز به جدیدترین تکنولوژی و سلاح ها به ناوگان دریایی این کشور اضافه شد.

روابط عمومی نیروی دریایی ارتش پاکستان با صدور بیانیه ای اظهار داشت: ناو عظیم و چند منظوره پی ان اس یرموک طی مراسمی با حضور مقامات نیروی دریایی ارتش پاکستان در سواحل جنوبی این کشور به آب انداخته شد. این ناو با همکاری مشترک این کشور و رومانی ساخته شده و به پیشرفته ترین سلاح ها و سیستم دفاعی مجهز است و علاوه بر برخورداری از قابلیت های نظامی، قادر به حمل بالگرد و پهپاد است.

دریاسالار ظفر محمود عباسی فرمانده نیروی دریایی ارتش پاکستان در مراسم رونمایی از این کشتی جنگی گفت: پیوستن کشتی PNS Yarmouk به ناوگان پاکستان یک نقطه عطف در تقویت آمادگی دفاعی، نظامی و لجستیکی نیروی دریایی این کشور است.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی پاکستان برای مقابله با هرگونه تهدید کاملاً آماده است توضیح داد: دومین ناو پی ان اس یرموک نیز در حال ساخت است و به زودی به ناوگان نیروی دریایی خواهد پیوست.

لازم به ذکر است نیروی دریایی ارتش پاکستان همچنین خرداد ماه سال جاری مراحل ساخت 4 ناو جنگی ملجیم را با همکاری ترکیه بر اساس قرار داد امضاء شد در سال 2018 شروع کرد. طبق توافق موجود بین دو کشور 2 ناو جنگی ملجیم کلاس ADE در بندرگاه کراچی ساخته می گردد و 2 ناو دیگر در کشور ترکیه آماده شده و به پاکستان تحویل داده خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 319

به "رونمایی از ناو جدید ارتش پاکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از ناو جدید ارتش پاکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید