دانشجویان باید پیگیر تخلیه خوابگاه های خود باشند

به گزارش اهدا بلاگ، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس اداره امور خوابگاه های فجر و پردیس دانشگاه فردوسی گفت: برنامه ای توسط معاونت آموزشی دانشگاه تدوین شده که بر مبنای آن دانشجویان باید براساس مقاطع و خوابگاهی که در آن سکونت دارند، پیگیر مهلت زمان باقی مانده برای تخلیه اتاق خود باشند.

دانشجویان باید پیگیر تخلیه خوابگاه های خود باشند

محمد محمد خانی در برنامه لایو اینستاگرامی شورای صنفی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در خصوص شفافیت تصمیم تخلیه خوابگاه ها و فرآیندهای آن اظهار کرد: هر سال تخلیه خوابگاه ها در تیر ماه انجام می شد اما امسال به دلیل شرایط خاص کرونا، در اسفند ماه دانشجویان خوابگاه ها را ترک کردند و نزدیک 6 ماه است که خوابگاه ها خالی از سکنه است. با توجه به این شرایط، وزارتخانه ما را مکلف کرده که خوابگاه ها را تخلیه و برای هر سناریوهای احتمالی خود را آماده کنیم.

وی اضافه کرد: در واقع نیمی از ظرفیت نزدیک 5000 نفری خوابگاه ها را باید آماده می کردیم؛ در واقع از ما خواسته شده ظرفیت را 50 درصد کاهش دهیم. بنابراین ما همه فضای خوابگاهی را نیاز داریم که قبل از آغاز سال تحصیلی آماده باشیم. این ضرورت هایی بود که ما را بر آن داشت که خوابگاه ها را تخلیه کنیم.

رئیس اداره امور خوابگاه های دانشگاه فردوسی شرح داد: شرایط کرونا برای کسی قابل پیش بینی نبود و بالطبع تصمیمات هم به صورت هفته ای و ماهانه صورت می گرفت چراکه نمی توانستیم تصمیمات طولانی مدت اتخاذ کنیم. خوابگاه های ما در مقطع کارشناسی 70 تا 80 درصد تخلیه شده است. در این زمینه تعداد زیادی از دانشجویان با ما همکاری داشتند و خوابگاه ها را تخلیه کردند. در خوابگاه پردیس سه که 167 نفر ساکن دارد، تنها 31 نفر ماندند. همچنین در پردیس پنج که 462 نفر ساکن بودند، در حال حاضر تنها وسایل 120 نفر باقی مانده و 73 درصد خوابگاه تخلیه شده است.

وی اضافه کرد: دانشجویان باید به صورت شخصی یا از طریق دوستان برای تخلیه اتاق ها اقدام کنند. وسایل آن ها با دقت کامل و رعایت امانت داری بسته بندی شده و با ذکر شماره اتاق و نام افراد به انبار منتقل خواهد شد تا در زمان مناسب نسبت به تفکیک و بردن وسایل خود اقدام کنند. همچنین عدم توانایی همکاران ما در تفکیک وسایل مشکل ساز است اما خوشبختانه حجم بزرگی از کار توسط دانشجویان اجرا شده است. در صورت بروز هرگونه خسارت احتمالی وارده شده به وسایل دانشجویان، حتما جبران خواهد شد.

محمدخانی اضافه کرد: همانطور که وزارتخانه بیان کرده ما باید همه خوابگاه ها را برای ترم آینده تخلیه کنیم تا سم پاشی، ضدعفونی و موارد دیگر انجام شود. برنامه فعلی این است که ورودی های جدید به مدت یک ماه در خوابگاه ها ساکن شوند. دانشجویان هرچه سریع تر باید نسبت به تخلیه خوابگاه ها اقدام کنند چراکه باید فعالیت هایی مانند رنگ آمیزی و تعمیرات، به خصوص در خوابگاه های چهار و پنج انجام شود. سیستم گرمایشی این دو خوابگاه با مسائل جدی روبرو است و در صورت عدم اجرای تعمیرات، ساکنان آن پاییز و زمستان سختی را پیش رو خواهند داشت.

وی در خصوص تخلیه خوابگاه ها در مقاطع مختلف بیان کرد: مصوبه آموزشی دانشگاه و معاونت پژوهشی هر دانشکده معین می کند کدام دانشجو اجازه سکونت در خوابگاه ها را دارد. در حال حاضر تنها چند دانشکده است که به خاطر لزوم استفاده از آزمایشگاه دارای مجوز سکونت در خوابگاه ها هستند.

رئیس اداره امور خوابگاه های فجر و پردیس دانشگاه فردوسی گفت: اگر دانشجویان برای تخلیه اتاق خود وارد دانشگاه شوند، می توانند یک شب در خوابگاه ساکن شوند و در این مورد خاص نباید هیچ مشکل و ناهماهنگی توسط سرپرستان خوابگاه ها ایجاد شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 372

به "دانشجویان باید پیگیر تخلیه خوابگاه های خود باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشجویان باید پیگیر تخلیه خوابگاه های خود باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید