خبرنگاران بازسازی اضطراری 2 بنای تاریخی در خواف شروع شد

به گزارش اهدا بلاگ، مشهد- خبرنگاران- رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خواف گفت: بازسازی اضطراری مجموعه های تاریخی سیجاوند و برج جلال این شهرستان با مشارکت بخش خصوصی خواف شروع شد.

خبرنگاران بازسازی اضطراری 2 بنای تاریخی در خواف شروع شد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

محمود باعقیده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: با پیگیری فرمانداری شهرستان خواف و در راستای مسوولیت اجتماعی شرکت صنعتی معدنی اُپال پارسیان سنگان تفاهم نامه ای با هدف حفاظت و حراست از آثار تاریخی شهرستان منعقد شد که بر این اساس بازسازی اضطراری دو بنای تاریخی برج جلال و مجموعه سیجاوند با تخصیص مبلغ 200 میلیون ریال شروع شده است.

وی با بیان این که مجموعه سیجاوند با شماره 8741 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است ادامه داد: مجموعه تاریخی سیجاوند شامل مسجد، مزار و قبرستان تاریخی است که در بارندگی های سال گذشته قسمتی از بام آن تخریب شده بود که سال جاری علاوه بر بازسازی این قسمت، کل مجموعه بام سازی خواهد شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خواف درباره بنای تاریخی برج جلال نیز گفت: مصالح اصلی این بنا خشت خام و گل است و به عنوان فضای امنیتی - مسکونی استفاده می شده است و در واقع کارکرد اصلی این برج 9 متری سه طبقه، دیده بانی و نظارت بر زمین ها و محصولات کشاورزی اطراف بوده است.

تا به امروز 105 اثر، محوطه و تپه تاریخی، طبیعی و میراث ناملموس شهرستان خواف در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

35 جاذبه گردشگری و 16 تاسیسات گردشگری در شهرستان خواف واقع در 282 کیلومتری جنوب مشهد وجود دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 آذر 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 478

به "خبرنگاران بازسازی اضطراری 2 بنای تاریخی در خواف شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بازسازی اضطراری 2 بنای تاریخی در خواف شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید