اجرای سنگ فرش و آجرفرش در قلعه تاریخی سنگان رشتخوار

به گزارش اهدا بلاگ، مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رشتخوار از اجرای سنگ فرش و آجرفرش قلعه تاریخی سنگان اطلاع داد.

اجرای سنگ فرش و آجرفرش در قلعه تاریخی سنگان رشتخوار

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، کاظم کامیاب امروز پنج شنبه 11 اردیبهشت ماه 1399 با اعلام این خبر اضافه کرد: در این مرحله از ساماندهی و بازسازی 1800 مترمربع سنگ فرش و هزار متر آجرفرش بااعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال با مشارکت میراث فرهنگی، دهیاری و شورای اسلامی روستای سنگان در حال اجرا است.

او با اشاره به این که مدت زمان سنگ فرش و آجرفرش قلعه تاریخی سنگان در فاز اول بیش از دو ماه به طول خواهد انجامید، اظهار کرد: بازسازی و بازسازی سردر دوم ارگ تاریخی سنگان در زمستان 1398 و سردر اول این ارگ تاریخی نیز در سال 1396 به صورت مشارکتی بازسازی و بازسازی شد.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رشتخوار هدف از سنگ فرش و آجرفرش قلعه تاریخی سنگان را حفظ معماری بومی و سنتی مطرح نمود و اضافه کرد: فضای بین دو سردر این مجموعه تاریخی با توجه به بناهای تاریخی مانند مسجد جامع، آب انبار و حمام عیسی خان یک راستا گردشگری در روستا است.

او توضیح داد: نماسازی شامل اجرای ازاره و کاه گل کشی دیوارهای فضای بین دو سردر ارگ از برنامه های بازسازیی آینده است.

کامیاب با بیان این که قلعه تاریخی سنگان مربوط به دوره صفوی است، گفت: روستای تاریخی سنگان در 23 کیلومتری محور اصلی رشتخوار به تربت حیدریه واقع شده است و ارگ تاریخی سنگان در مرکز روستای سنگان با مساحت بیش از سه هکتار دارای بارویی است با 8/5 متر ارتفاع و 14 برج دوطبقه آن را احاطه نموده است.

او گفت: روستای سنگان با داشتن هفت اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و سه تفرجگاه گردشگری و فعال بودن بیش از 30 کارگاه فرت بافی و همچنین دو اقامتگاه بوم گردی در امسال به عنوان یکی از روستاهای هدف گردشگری صندلی ویژه و ممتازی در سطح استان خواهد داشت.

منبع: میراث آریا
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 170

به "اجرای سنگ فرش و آجرفرش در قلعه تاریخی سنگان رشتخوار" امتیاز دهید

1 کاربر به "اجرای سنگ فرش و آجرفرش در قلعه تاریخی سنگان رشتخوار" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای سنگ فرش و آجرفرش در قلعه تاریخی سنگان رشتخوار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید