خبرنگاران فروش بیش از 20 میلیارد ریالی در دومین روز نمایشگاه مجازی کتاب

به گزارش اهدا بلاگ، تهران-خبرنگاران- مدیر عامل خانه کتاب و ادبیات ایران و رئیس نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از فروش بیش از 20 میلیارد ریال کتاب در روز جاری خبر داد.

خبرنگاران فروش بیش از 20 میلیارد ریالی در دومین روز نمایشگاه مجازی کتاب

به گزارش پنجشنبه شب گروه فرهنگی خبرنگاران از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، به گفته ایوب دهقانکار پس از ارتقاء فنی و در دسترس قرار دریافت سایت نمایشگاه و آغاز بازدید و فروش کتاب در سایت از ساعت 13 امروز پنج شنبه (دوم بهمن ماه) به طور میانگین در هر ساعت 250 میلیون تومان کتاب توسط مردم خریداری شده است.

رئیس اولین نمایشگاه مجازی کتاب تهران ضمن قدردانی از استقبال مردم و عذرخواهی مجدد بابت اختلالات فنی سایت ابراز امیدواری کرد در روزهای آینده شاهد روان تر شدن خرید در سامانه باشیم.

به گزارش خبرنگاران، پس از لغو نمایشگاه کتاب تهران در فروردین امسال، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال راهی برای حمایت از ناشران و بازار کتاب کشور بود و با استفاده از تجربیات حضور در نمایشگاه های مجازی برگزار شده توسط دیگر کشورها نظیر نمایشگاه بزرگ کتاب فرانفکورت که مجازی برگزار گشت، تصمیم بر برگزاری نمایشگاه کتاب مجازی گرفت و محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به ریاست ایوب دهقانکار را مسئول برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب معرفی کرد.

در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، هزار و 732 ناشر داخلی ثبت نام کردند و بالغ بر 100 هزار عنوان کتاب آماده عرضه در سایت نمایشگاه مجازی کتاب تهران قرار گرفته است. 180 ناشر خارجی با 20 هزار عنوان کتاب، 142 نهاد فرهنگی و آژانس ادبی در بخش رایت سنتر نیز در این نمایشگاه حضور دارند و 145 نشست رونمایی کتاب، 20 نشست بین المللی و 25 نشست داخلی با حضور 180 سخنران داخلی و خارجی در حال برگزاری است.

بیش از 80 هزار دانشجو و طلبه و 30 هزار هیئت علمی و اهالی قلم از تسهیلات نمایشگاه کتاب برخوردار خواهند شد و هزینه ارسال کتاب ها نیز از سوی شرکت پست جمهوری اسلامی برای همه مخاطبان رایگان اعلام شده است.

نمایشگاه مجازی کتاب تهران، یکم تا ششم بهمن ماه، در حال برگزاری است.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 642

به "خبرنگاران فروش بیش از 20 میلیارد ریالی در دومین روز نمایشگاه مجازی کتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فروش بیش از 20 میلیارد ریالی در دومین روز نمایشگاه مجازی کتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید