خبرنگاران الکاظمی حفاظت از 14 گذرگاه مرزی عراق را به ارتش واگذار کرد

به گزارش اهدا بلاگ، بغداد - خبرنگاران - مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق روز شنبه در دستورالعملی، حفاظت از 14 گذرگاه مرزی زمینی و دریایی این کشور را به ارتش واگذار کرد.

خبرنگاران الکاظمی حفاظت از 14 گذرگاه مرزی عراق را به ارتش واگذار کرد

فرماندهی عملیات مشترک عراق در بیانیه ای گفت که بر اساس دستورالعمل نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح، این فرماندهی برای به دست دریافت کلیه گذرگاه های مرزی و اجرای قانون در آن ها با هدف مقابله با سوءاستفاده مالی، فساد و اتلاف بیت المال، اعزام نیروهای امنیتی را به این گذرگاه ها آغاز کرده است.

بر این اساس، شمار نیروهای امنیتی تعیین شده مطابق ماهیت و کارکرد هر گذرگاه مرزی خواهد بود و از این پس مسئولیت محافظت از همه خروجی مرزهای بر عهده ارتش عراق خواهد بود.

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک ادامه داد که گذرگاه های مرزی دریایی شامل ام قصر شمالی ، جنوبی و میانی و خور الزبیر و زمینی متشکل از شلمچه، بدره، المندریه، سفوان، القائم، طریبیل، الشیب، زرباطیه، ابوفلوس و عرعر است.

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق تاکید کرد: نیروهای ارتش حفاظت از گمرکات 10 گذرگاه زمینی و چهار مرز دریایی را برعهده خواهند گرفت و با هرگونه سوءاستفاده و از سوی هر فرد و گروه مقابله خواهند کرد.

عمر الوائلی مدیر گذرگاه های مرزی عراق چهارشنبه گذشته در بیانیه ای اعلام کرده بود که اقدام های جدی و قاطعانه ای برای اجرای قانون و کنترل همه گذرگاه های مرزی با هدف کمک به درآمدهای ملی و اقتصاد کشور از سوی دولت انجام خواهد شد.

الوائلی گفت که به همین منظور و با هدف یکپارچه سازی مدیریت گذرگاه های مرزی، نیروهایی از فرماندهی عملیات مشترک عراق، در گذرگاه مرزی مستقر می شوند.

الشمری فرمانده عملیات مشترک عراق نیز گفته بود که هدف اصلی از این برنامه، یکپارچه سازی مدیریت کنترل گذرگاه های مرزی، تامین امنیت و مبارزه با فساد است.

الکاظمی نخست وزیر عراق 21 تیر در سفر به گذرگاه های مرزی منذریه (خسروی) و مندلی (سومار) برای شرکت در آیین بازگشایی آنها، کنترل این دو معبر را به نیروهای ارتش و الحشد الشعبی واگذار کرده بود.

وی چند روز پیش تر کنترل گذرگاه های مرزی استان بصره را نیز به ارتش واگذار کرده بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 328

به "خبرنگاران الکاظمی حفاظت از 14 گذرگاه مرزی عراق را به ارتش واگذار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران الکاظمی حفاظت از 14 گذرگاه مرزی عراق را به ارتش واگذار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید