خبرنگاران آمریکا جایزه دستگیری سرکرده داعش را 2 برابر کرد

به گزارش اهدا بلاگ، تهران- خبرنگاران- وزارت خارجه آمریکا گفت که جایزه شناسایی یا اعلام محل اختفای جانشین ابوبکر البغدادی سرنموده داعش را 2 برابر نموده است.

خبرنگاران آمریکا جایزه دستگیری سرکرده داعش را 2 برابر کرد

وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه (به وقت واشنگتن) در بیانیه ای گفت که جایزه مشخص شده برای اطلاعات منجر به شناسایی یا اعلام محل اختفای محمد سعید عبدالرحمن المولا سرنموده جدید داعش را تا 10 میلیون دلار افزایش داده است.

در این بیانیه آمده است که برای عبدالرحمن مشهور به حاجی عبدالله (یا عبدالله القرداش) و ابوعمر الترکمانی که جانشین ابوبکر البغدادی شده است، پیشتر جایزه ای پنج میلیون دلاری مشخص شده و او در کشتار و به اسارت دریافت ایزدی های عراق نقش داشته است.

وزارت خارجه آمریکا ماه گذشته نیز برای اطلاعات منجر به شناسایی یا افشای محل اختفای محمد خضیر موسی رمضان یکی از رهبران داعش و فرد کلیدی در فعالیت رسانه ای این گروه تروریستی تا 3 میلیون دلار جایزه مشخص کرد.

ابوبکر البغدادی موسس و سرنموده گروه تروریستی داعش قبل از به هلاکت رسیدن، در هشت اوت 2019 (17 مرداد 98) عبدالله القرداش را به عنوان جانشین خود معرفی نموده بود.

گروه تروریستی داعش اخیرا در نتیجه تمرکز دولت عراق بر روی مبارزه و مهار کرونا به طور محسوسی فعالیت خود را در بعضی استان های شمالی و شرقی و غرب عراق افزایش داده و توانسته است به عملیات تروریستی دست بزند.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 274

به "خبرنگاران آمریکا جایزه دستگیری سرکرده داعش را 2 برابر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آمریکا جایزه دستگیری سرکرده داعش را 2 برابر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید