حفاظت از آتش سوزی با فناوری واقعیت مجازی ممکن شد

به گزارش اهدا بلاگ، طبق تحقیقات اجرا شده افرادی که بصورت مجازی در شرایط های نگران کننده ای مانند آتش سوزی قرار می گیرند، انگیزه بیشتری برای انجام اقدامات پیشگیرانه دارند.

حفاظت از آتش سوزی با فناوری واقعیت مجازی ممکن شد

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، آتش سوزی یکی از وحشتناک ترین نگرانی های افراد در سراسر دنیا است. در سال 2018 شرکت های بیمه هلندی حداقل 80.000 آتش سوزی خانگی ثبت نموده اند. شایع ترین علت این موضوع استعمال سیگار و بعد از آن نقص فنی در وسایل آشپزخانه بوده است. اقدامات پیشگیرانه می تواند از بسیاری از عواقب جلوگیری کند. پتی جانسون محقق بدنبال انجام اقدامات بیشتری برای حفاظت از آتش سوزی است.

او در تحقیقات خود، شرکت نمایندگانی داشت که آتش سوزی های خانگی ناشی از تابه را تجربه نموده بودند. در آزمایشگاه تحقیق نیمی از شرکت نمایندگان، اثر چنین آتشی را به وسیله واقعیت مجازی تجربه کردند. گروه کنترل نیز اطلاعات مکتوبی را درباره آتش و جلوگیری از آتش سوزی دریافت کردند. سپس از هر دو گروه درباره تمایلشان برای انجام اقدامات پیشگیرانه سوال شد.

جانسون می گوید: ما می دانیم افرادی که موقعیت های خطرناکی مانند زلزله را تجربه می نمایند، احتمالا واکنش بیشتری برای محافظت نشان می دهند. آن ها می دانند که یک تجربه چقدر می تواند شدید و نگران نماینده باشد. آن ها می خواهند کاری نمایند. تحقیقات من الگوی مشابهی را نشان می دهد: تقریبا نیمی از شرکت نماینده ها که در تجربه های واقعیت مجازی شرکت نموده بودند، یک پتوی آتش سوزی خریداری نموده اند. 23درصد بروشور های مرتبط با جلوگیری از را در خانه خود دارند. اما افرادی که تنها اطلاعات مکتوب دریافت کردند انگیزه کمتری برای انجام اقدامات پیشگیرانه داشتند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 146

به "حفاظت از آتش سوزی با فناوری واقعیت مجازی ممکن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفاظت از آتش سوزی با فناوری واقعیت مجازی ممکن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید