حرکت رو به جلو فدراسیون بین المللی ورزش زنان برای شروع به کار

به گزارش اهدا بلاگ، به گزارش خبرنگاران، از جمله مجهولات ورزش در سال گذشته، فدراسیون بین المللی ورزش زنان و شروع به کار آن دوباره آن در کشور بود که با وجود گذشت ماه ها از اخذ مصوبه لازم و انجام اقدامات ابتدایی مانند مشخص سرپرست و محل کار، نتوانست فاز اجرایی به خود بگیرد.

حرکت رو به جلو فدراسیون بین المللی ورزش زنان برای شروع به کار

احیای فدراسیون بین المللی ورزش زنان یکی از مصوباتِ مشترک وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک در مردادماه سال 97 بود. با این حال پنج ماه طول کشید تا پیرو این مصوبه، سرپرست فدراسیون هم انتخاب و معرفی گردد.

الهه عرب عامری دی ماه 97 حکم سرپرستی فدراسیون بین المللی ورزش زنان را از وزیر ورزش گرفت. فرایند کُندی که در رابطه با آغاز به کار این فدراسیون وجود داشت، بعد از انتخاب سرپرست هم ادامه داشت طوریکه تنها اقدام اجرا شده طی سال گذشته، معین شدن دفتر کار بود آنهم در حد انتخاب نه ورود و مستقر شدن در آن!

تابستان سال گذشته با پیشنهاد وزارت ورزش و موافقت سرپرست فدراسیون بین المللی ورزش زنان مسلمان، یکی از واحدهای طبقه اول در ساختمان چهار طبقه معروفِ مجموعه ورزشی انقلاب در اختیار این فدراسیون نهاده شد. البته این ساختمان نیازمند اقدامات نوسازی و بهسازی بود تا از ویژگی های متناسب برای فدراسیونی در سطح بین المللی، برخوردار گردد.

مشکل دیگر در ساختمان مورد نظر این بود که دست اندرکاران هیأت گلف استان تهران هم در همین ساختمان - واحد طبقه اول - مستقر بودند اما به خاطر واگذار شدن به فدراسیون بین المللی ورزش زنان باید اقدام به تخلیه می کردند.

کش و قوس های این موضوع که در گزارش خبرنگاران با عنوان سنگ اندازی گلف مقابل پای فدراسیون بین المللی زنان هم به آن پرداخته شد مانعی عظیم در مستقر شدن به موقع سرپرست فدراسیون بین المللی ورزش زنان در محل کارش ایجاد کرد، مانعی که هنوز هم رفع نشده با این حال امروز عرب عامری و گروه همکارش به ساختمان چهار طبقه انقلاب رفتند تا در دفتر خود مستقر شوند.

خبرنگاران کسب اطلاع نموده با وجودیکه سال گذشته فدراسیون بین المللی ورزش زنان مسلمان ردیف بودجه ای در اعتبارات وزارت ورزش نداشت اما با یاری این وزارتخانه و پرداخت نزدیک به 120 میلیون تومان، نوسازی و بهسازی لازم در دفتر کار مشخص شده برای این ساختمان انجام شد طوریکه از این حیث شرایط برای آغاز به کار مهیا شده است.

بر همین اساس سرپرست فدراسیون بین المللی ورزش زنان و همکارانش در محل این فدراسیون حاضر شدند تا به واسطه این حضور، اهالی گلف هم از آنجا نقل مکان نمایند.

در هر صورت این استقرار حرکت رو به جلویی برای فدراسیون بین المللی ورزش زنان به حساب می آید که ماه ها از تصویب احیای آن می گذرد با این حال فعالیت ها در رابطه با آن به قدری کمرنگ بوده که ابهاماتی مبنی بر راه اندازی قطعی ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگاران، فدراسیون بین المللی ورزش زنان مسلمان سال 1369 تشکیل و در ایران آغاز به کار کرد اما سال 1389 بنا به دلایلی فعالیت های این فدراسیون ملغی شد. این فدراسیون طی 20 سال فعالیت برگزارنماینده چهار دوره بازی های اسلامی بانوان در ایران بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 181

به "حرکت رو به جلو فدراسیون بین المللی ورزش زنان برای شروع به کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حرکت رو به جلو فدراسیون بین المللی ورزش زنان برای شروع به کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید