جزئیات اصلاح قانون آنالیز بودجه 1401 از سوی مجلس

به گزارش اهدا بلاگ، عضو کمیسیون مالی مجلس در تبادل نظر با خبرنگار سیاسی خبرنگاران جزئیات اصلاح قانون آنالیز بودجه 1401 را تشریح کرد.

جزئیات اصلاح قانون آنالیز بودجه 1401 از سوی مجلس

محمدحسین حسین زاده بحرینی عضو کمیسیون مالی مجلس در تبادل نظر با دانشجو گفت: فرایند رسیدگی به لایحه بودجه زمان بر است. وقتی لایحه بودجه به مجلس ارائه می شود نمایندگان اختیار دارند که کلیات را تصویب یا رد نمایند. فرایند فعلی به این شکل است که وقتی لایحه ارائه می شود مجلس باید کلیات و جزئیات را در کمیسیون تلفیق رسیدگی کند و بعد از یک ماه به صحن علنی مجلس ارائه می شود و تازه صحن درباره کلیات تصمیم گیری می نماید.

وی اضافه کرد: تا به امروز ما در دو نوبت با این مشکل روبرو شدیم که بعداز یک ماه رسیدگی در کمیسیون تلفیق صحن علنی کلیات را رد می کرد که در این صورت یک ماه فرصت از دست می رفت. امروز با اصلاح آئین نامه داخلی قرار شد کمیسون تلفیق طی 5 روز کلیات را رسیدگی کند و به صحن ارائه دهد و اگر صحن با کلیات رسیدگی کرد جزئیات هم رسیدگی شود.

عضو کمیسیون مالی مجلس گفت: اگر صحن در صورت صلاح دید مخالفت کرد در آن صورت بعد از 5 روز به دولت باز می شود که با این شرای عملاً 25 روز زمان ذخیره می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 بهمن 1400 بروزرسانی: 24 بهمن 1400 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1154

به "جزئیات اصلاح قانون آنالیز بودجه 1401 از سوی مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات اصلاح قانون آنالیز بودجه 1401 از سوی مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید