جزئیات آزمون استخدام دبیر و هنرآموز آموزش و پرورش ، 22 هزار و 184 نفر جذب می شوند

به گزارش اهدا بلاگ، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش جزئیات فرآیند آزمون استخدامی دبیر و هنرآموز در این وزارتخانه را تشریح کرد و گفت: قرار است که در آزمون استخدامی دبیری 22 هزار و 184 دبیر و هنرآموز جذب گردد که 12 گروه شغلی دبیری و 17 گروه شغلی هنرآموزی دارد.

جزئیات آزمون استخدام دبیر و هنرآموز آموزش و پرورش ، 22 هزار و 184 نفر جذب می شوند

به گزارش خبرنگاران، محمدمهدی کاظمی درباره آزمون استخدامی دبیری وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: همه استان های کشور از شهر تهران و شهرستان ها و 32 اداره کل آموزش و پرورش نیرو جذب خواهند کرد، البته این موضوع در رشته های دبیری متناسب با کسری نیروی انسانی در هر منطقه و برای حوزه هنرآموزی هم براساس آمایش سرزمینی که در توسعه آموزش فنی و حرفه ای احتیاجسنجی شده است.

تامین نیرو برای مهرماه با اضافه تدریس نیروهای موظفی

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره کمبود معلم و جذب افراد در این آزمون گفت: تعداد کسری نیروی انسانی بسیار بیشتر از تعداد افرادی است که جذب می شوند اما بخش عمده مسیر تامین نیروی انسانی به صورت اضافه تدریس نیروهای موظف جبران می گردد.

کاظمی ادامه داد: کمبود نیرو در حوزه هنرآموزان هم با مشارکت دستگاه ها، بخش ها و کارخانه ها نسبت به توسعه هنرستان های جوار و وابسته اقدام می گردد و بخشی از نیروی انسانی هم از این طریق جبران می گردد اما این تعداد جذب در آزمون استخدامی احتیاج آموزش فنی وحرفه ای و دبیری ما را برطرف نمی نماید و بی شک کمبود نیرو خواهیم داشت.

وی مطرح کرد: بعلاوه نیروهای قراردادی کارمعین سال گذشته و فارغ التحصیلان دانشگاه های شهید رجایی و فرهنگیان هم برای جبران بخشی از کمبود معلم به کارگرفته می شوند.

تفاوت آزمون استخدامی سال جاری با سال های گذشته

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره تفاوت آزمون استخدامی سال جاری با سال گذشته که جذب دبیری و آموزگاری باهم انجام می شد، اظهار کرد: در این خصوص بحث فرآیند تصویب و صدور مجوز نکاتی را داشته است، از سوی دیگر آزمون تخصصی بود و حجم بالایی داشت و تغییراتی در رشته شغل های ابتدایی انجام شده بود بنابراین تصمیم بر این شد که به صورت مجزا برای آزمون ها برنامه ریزی گردد.

کاظمی اضافه نمود: تغییراتی هم در عناوین آزمون ها رخ داده که هم در آزمون عمومی که شایستگی های مد نظر از نظر شایستگی های عمومی و تخصصی از نظر معلمی در محتوای آزمون مد نظر قرار گرفته است و از سوی دیگر آزمون تکمیلی هم به گونه ای متفاوت انجام می گردد.

وی یادآورشد: بعلاوه در آزمون دوره ابتدایی فهم آموزش در آزمون کتبی کمتر بود اما در آزمون استخدام دبیری به علت ماهیت تخصصی بودنش 60 درصد آزمون تخصصی و 40 درصد هم آزمون تکمیلی است که به وسیله کانون هایی که تشکیل می گردد و مصاحبه های عملی زمینه انتخاب مناسب تر را فراهم می نماید.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره زمان اعلام نتایج آزمون و بکارگیری این افراد در کلاس درس خاطرنشان کرد: قرار است که برای مهرماه اعلام نتایج نهایی صورت گیرد و این فرآیند تا پیش از آغاز سال تحصیلی انجام گردد، البته در این زمان ممکن است که نتوانیم دوره مهارت آموزی را به سرانجام برسانیم اما با توجه به اینکه ماهیت شغل دبیری متفاوت با آموزگاری است و دبیران تمام وقت سرکار نیستند، درزمان های به جای مانده روز می توانیم دوره های مهارتی مد نظر را در مهرماه برگزار کنیم و یک بخشی را هم بتوانیم با برنامه ریزی در شهریور داشته باشیم.

سازمان سنجش آموزش کشور زمان آغاز زمان آغاز ثبت نام داوطلبان برای آزمون استخدامی دبیر/ هنرآموز وزارت آموزش و پرورش را از روز شنبه 27 خرداد 1402 لغایت روز چهارشنبه 31 خرداد خاطرنشان کرد. بعلاوه براساس اعلام مسئولان آموزش و پرورش این آزمون 12 مرداد برگزار می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 خرداد 1402 بروزرسانی: 31 خرداد 1402 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1458

به "جزئیات آزمون استخدام دبیر و هنرآموز آموزش و پرورش ، 22 هزار و 184 نفر جذب می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات آزمون استخدام دبیر و هنرآموز آموزش و پرورش ، 22 هزار و 184 نفر جذب می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید