ثبت رکورد در برف روبی جاده ای

به گزارش اهدا بلاگ، تهران (پانا)- مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای از ثبت رکورد در برف روبی جاده ای با انجام انجام برف روبی در بیش از 20 هزار کیلومتر راه طی 2 روز اطلاع داد.

ثبت رکورد در برف روبی جاده ای

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، فرهاد مهریاری، مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای به تشریح اقدامات صورت گرفته به وسیله این سازمان برای مقابله با تاثیر بارش های اخیر در حمل ونقل جاده ای پرداخت و گفت: از ابتدای ورود این سامانه بارشی به کشور، 19 استان تحت تاثیر نهاده شده و در مجوع 194 محور شریانی بارش برف و باران را تجربه کردند.

وی ادامه داد: از این تعداد تنها دو محور چالوس و آزادراه تهران-شمال به علت سیلابی شدن مسدود شده و باقی محورها باز هستند و تردد در آن ها جریان دارد. در برخی از محورها به صورت مقطعی انسدادهایی رخ داد که با کوشش همکاران در سازمان راهداری و با هماهنگی پلیس، این محورها بازگشایی شدند.

مهریاری ادامه داد: آزادراه تهران-شمال و محور قدیم کرج-چالوس به علت طغیان رودخانه، وقوع سیل و انباشت سنگ و گل و لای روی سطح این محورها بسته شده و پس از فروکش کردن سیل خساراتی هم به ابنیه فنی وارد شده است. اکنون محورهای جایگزین مانند محور هراز و فیروزکوه را به مردم برای تردد معرفی نموده ایم. طبق برآوردهای صورت گرفته، با توجه به خسارات وارد شده به بخشی از نقاط آزادراه تهران-شمال و محور قدیم کرج-چالوس کوشش می گردد تا عصر امروز نسبت به پاکسازی و بازگشایی راستا اقدام گردد.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در ادامه گفت: در روزهای گذشته در بیش از 20 هزار کیلومتر باند برفروبی انجام شد که یک رکورد محسوب می گردد. 1421 نفر از همکاران راهداری در این عملیات دخالت داشته که در 125 محور راهداری و 400 راهدارخانه سیار مستقر بودند. بعلاوه نزدیک به به 1000 دستگاه ماشین آلات در این عملیات مورد استفاده نهاده شد.

وی ادامه داد: توصیه ما این است که مردم حتما قبل از سفر از شرایط هوا، جاده و ترافیک به وسیله سامانه ها و تلفن گویای 141 یا سایت و اپلیکیشن 141 کسب اطلاع نمایند، بعلاوه می توانند با نصب اپلیکیشن 141 تصاویر دوربین ها در جاده های مختلف را ببینند و سپس برای سفر خود برنامه ریزی بهتری نمایند.

مهریاری اضافه نمود: به مردم توصیه می کنیم اگر نیازی به سفر در شب ندارند، حتما مسافرت های خود را به ساعات روز موکول نمایند و تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ را همراه خود داشته باشند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 دی 1400 بروزرسانی: 6 دی 1400 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1101

به "ثبت رکورد در برف روبی جاده ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت رکورد در برف روبی جاده ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید