بزرگترین فرودگاه دنیا در کدام قسمت استانبول واقع شده است

به گزارش اهدا بلاگ، بزرگترین فرودگاه دنیا کجاست

وقتی از بزرگترین فرودگاه دنیا حرف میزنیم صحبت از ظرفیتی است که یک فرودگاه در یک سال می تواند میزبان پروازهای مسافرانش باشد. فرودگاه نو استانبول که در اواخر سال 2018 میلادی عملیاتی شد و از 3 آپریل 2019 پس از اعلام جابجایی پروازهای فرودگاه آتاتورک به این فرودگاه لقب بزرگترین فرودگاه دنیا را به خود اختصاص داد سالانه ظرفیت 150 تا 200 میلیون مسافر را دارد.

بزرگترین فرودگاه دنیا در کدام قسمت استانبول واقع شده است

نام فرودگاه نو استانبول چیست

در حال حاضر فرودگاه نام İstanbul Yeni Havalimanı (فرودگاه نو استانبول) را به خود دارد و با کد یاتا ISL عملیاتی شده است ولی با توقف کامل پروازهای فرودگاه آتاتورک که با کد IST شناخته میشد این کد به فرودگاه نو استانبول داده میشود.

آدرس فرودگاه نو استانبول

این فرودگاه در شمال شهرِ استانبول و در منطقه ای به نام آرناوُت کوی (Arnavutköy) قرار گرفته است که نسبت به مرکز شهر حدود 40 کیلومتر فاصله دارد.

ویژگی های فرودگاه استانبول

این فرودگاه شامل 2 ترمینال است که ترمینال اول با ظرفیت حدود 90 میلیون مسافر به عنوان ترمینال اصلی شناخته میشود. ترمینال ماشین این فرودگاه توانایی جای گیری 12000 ماشین را دارد.

برج کنترل این فرودگاه در سال 2015 توانست جایزه معماری منحصر به فرد خود را در خاتمه مراحل ساخت دریافت کند.

پرواز رفت و برگشت استانبول از تاریخ 5 آپریل 2019 برابر با 16 فروردین 1398 از فرودگاه نو استانبول انجام میشود. البته پروازهای فرودگاه صبیحا همچنان پا برجاست. پس ضروری است به بلیط پرواز خود و کد فرودگاه دقت نمایید.

فاصله فرودگاه نو استانبول تا شهر

یکی از مواردی که در هنگام رزو هتل در استانبول باید مد نظر داشته باشید و برای بسیاری از مسافران اهمیت دارد فاصله هتل تا فرودگاه میباشد. فرودگاه آتاتورک که غیر عملیاتی شده است با مرکز شهر 20 کیلومتر فاصله داشت ولی فرودگاه نو استانبول 40 کیلومتر نسبت به میدان تکسیم که مرکز شهر استانبول میباشد فاصله دارد. حتما به این مورد دقت داشته باشید.

راهنمای سفر به استانبول

منبع: تریپ
انتشار: 14 مرداد 1401 بروزرسانی: 14 مرداد 1401 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1310

به "بزرگترین فرودگاه دنیا در کدام قسمت استانبول واقع شده است" امتیاز دهید

1 کاربر به "بزرگترین فرودگاه دنیا در کدام قسمت استانبول واقع شده است" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین فرودگاه دنیا در کدام قسمت استانبول واقع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید