انتخاب سبد رخت چرک مناسب بر اساس فضا، میزان، جنس و طراحی

به گزارش اهدا بلاگ، سبدهای لباسشویی بدون شک یکی از مهم ترین وسایل خانه هستند که در خانه هر کسی وجود، زیرا احتمالاً بیشتر روزها از آن ها استفاده می گردد. اگر برای یافتن سبد لباسشویی مناسب با نیازهای خانه در کوشش هستید، ما اینجا هستیم تا به شما یاری کنیم. این راهنمای خریدی برای شماست تا اطمینان حاصل کنید چه سبد رخت چرکی مناسب خانه شماست.

انتخاب سبد رخت چرک مناسب بر اساس فضا، میزان، جنس و طراحی

فاکتورهایی که باید هنگام خرید سبد لباس چرک باید در نظر بگیرید

هیچ چیز بدتر از داشتن یک سبد لباسشویی غیر کاربردی نیست، شما باید ببینید سبد باید به وسیله شما حمل گردد؟ آیا می خواهید که سبد شما دستگیره داشته باشد؟ آیا ابعاد آن مقدار ای است که حمل آن برای شما راحت باشد؟ پس قبل از اقدام به خرید این سوالات را از خود بپرسید.

مقدار مهم است

اولین چیزی که در انتخاب سبد لباسشویی باید به آن توجه کنید مقدار آن است. به این فکر کنید که معمولاً بین شستشو چقدر لباس جمع می کنید و چند بار لباس ها را می شویید. اگر خانه بزرگی دارید یا تمایل به جمع آوری لباس های زیادی دارید، سبدهای لباسشویی بزرگتر یا چندگانه را انتخاب کنید. برای خانوارهای کوچک تر یا آن هایی که فضای محدودی دارند، ممکن است یک سبد لباسشویی صرفه جویی در فضای کوچک تر کافی باشد.

مواد

بار سنگین لباس ها می توانند فشار زیادی بر دوخت، درزها و دسته های سبد وارد نمایند. این بدان معناست که سبد لباس شما باید از ماده ای ساخته گردد که به مقدار ای محکم باشد که تحت فشار مداوم شکسته، پاره یا ترک نخورد. سبدهای لباسشویی دارای مواد مختلفی هستند که هر کدام مزایای خاص خود را دارند. سبدهای پلاستیکی سبک وزن، بادوام و به راحتی تمیز می شوند، اما اگر تا نشوند، می توانند بسیار حجیم و نگهداری آن ها سخت باشد. سبدهای پارچه ای سبکی به فضای شما می بخشند و اجازه تهویه را می دهند و از ماندگار شدن بوی کپک جلوگیری می نمایند. سبدهای پارچه ای یا مشبک نیز معمولاً جمع شونده هستند و برای صرفه جویی در فضا در صورت عدم استفاده عالی هستند.

قابل حمل بودن

سبدها باید این قابلیت را داشته باشند که به وسیله افراد با مقدار ها و سنین مختلف جابجا شوند. دستگیره های سبد باید محکم باشند و بلکه خوش دست که به راحتی در دست جا بگیرند. به نحوه استفاده از سبد لباسشویی خود و اینکه آیا احتیاج به حمل و نقل مکرر آن دارید فکر کنید. سبدهایی با دسته یا دستگیره های راحت، حمل بارهای سنگین را آسان تر و راحت تر می نمایند. اگر می خواهید سبد خود را از پله ها بالا و پایین یا در فواصل طولانی حمل کنید، سبدهای لباسشویی با کیسه های داخلی قابل جابجایی ترجیح داده می شوند.

تمیز کردن آسان

کپک قارچی عاشق لباس مرطوب و کثیف است. ساده ترین راه برای جلوگیری از آن، خشک کردن لباس های خیس و کثیف قبل از گذاشتن آن ها در یک سبد لباس چرک است، اما همه افراد فضا یا زمان لازم برای انجام این کار را ندارند. نکته مهم دیگری که باید در خصوص آن فکر کنید این است که سبد لباس کثیف شما در کجا قرار می گیرد؟ اگر داخل حمام است طبیعتا باید در برابر آب و نم مقاومت بیشتری داشته باشد. خرید یک سبد لباس چرک که قابلیت خروج هوا را ندارد، باعث ایجاد بوی نامطبوع و کپک زدگی در خانه می گردد، برای همین مقدار سبد با توجه به تعداد اعضای خانواده و حجم رخت چرک و بعلاوه قابلیت تسویه هوا و داشتن فضای آزاد مثل سوراخ روی سبد الزامی است.

طراحی

ما زیبایی شناسی و طراحی و کاربردی بودن سبد لباس چرک مانند هر وسیله دیگری در خانه مهم است. مثلا سوراخ های تهویه نباید که به قدری پهن باشند که اقلام کوچک لباس شویی بیرون بریزند. در حالی که عملکرد سبد لباس چرک لازم است، از قلم نیاندازید که جذابیت زیبایی شناختی سبد لباسشویی خود را در نظر بگیرید. طرح و رنگی را انتخاب کنید که مکمل دکوراسیون شما باشد و ظاهر کلی فضای شما را افزایش دهد. چه طراحی شیک و مدرن را ترجیح دهید یا یک روستیک و قدیمی، سبد رخت چرکی وجود دارد که مطابق با سبک شما باشد.

دوام و ماندگاری

هنگام سرمایه گذاری برای خرید سبد لباس چرک، دوام و طول عمر آن را در نظر بگیرید. در پی سبدهایی باشید که از مواد باکیفیت ساخته شده اند که می توانند در برابر استفاده مکرر بدون شکستن یا خراب شدن مقاومت نمایند. دستگیره های تقویت شده و ساختار محکم مانند لبه چوبی یا بامبو از ویژگی های ضروری برای اطمینان از ماندگاری سبد رخت چرک شما در طول زمان هستند.

مدل هایی برای صرفه جویی در فضا: اگر فضای شما برای بخش لباسشویی محدود محدود است، طرح هایی برای صرفه جویی در فضا را در نظر بگیرید که کارایی را به حدبیشتر می رساند. سبدهای جمع شونده را می توان به راحتی در صورت عدم استفاده ذخیره کرد و فضای با ارزش کف را آزاد کرد. سبدهای دیواری یکی دیگر از گزینه های صرفه جویی در فضا هستند که لباس های شما را از روی زمین دور نگه می دارند.

در نتیجه، انتخاب سبد لباسشویی عالی شامل در نظر گرفتن عواملی مانند مقدار، جنس، دوام، قابلیت حمل، طراحی صرفه جویی در فضا و زیبایی است. با صرف زمان برای ارزیابی احتیاجها و ترجیحات خود، می توانید یک سبد لباسشویی پیدا کنید که یاری شماست و به فضای شما سبک می بخشد.

قیمت

قیمت سبدهای رخت چرک بستگی به جنس، مقدار و ویژگی های آن دارد. بهتر است بین کیفیت و قیمت تعادل برقرار کنید تا محصولی با دوام و مناسب برای احتیاجهای خود تهیه کنید.

انواع سبدهای رخت چرک

انواع سبد لباس چرک به لحاظ جنس، طراحی، ظرفیت و ویژگی های خاص متنوع هستند. در ادامه به معرفی رایج ترین انواع سبد لباس چرک می پردازیم:

سبد لباس حصیری

اگر چیزی شیک اما کاربردی می خواهید، سبدهای حصیری انتخابی عالی هستند. سبدهای حصیری را می توان از چوب خیزران، بامبو یا نی درست کرد. این سبدهای لباسشویی به علت مفید بودن، وزن سبک و هماهنگی با انواع دکوراسیون و سبک های مختلف خانه در طول سالیان متمادی محبوبیت خود را در بین صاحبان خانه حفظ نموده اند. این سبدها به هوا اجازه چرخش می دهند که به کاهش بوی لباس های کثیف یاری می نماید تا زمانی که شسته شوند.

سبد لباسشویی بافتنی

معمولاً سبدهای لباسشویی ضخیم، مستحکم و با کیفیت بالا از انواع مواد طبیعی یا مصنوعی ساخته می شوند. از آنجایی که سبدهای بافته شده سبک هستند، برای قرار دادن در قفسه های بلند ایده آل هستند. و قاب سیمی آن ها یاری می نماید شکل خود را حفظ نمایند. سبدهای لباسشویی بافته شده در اشکال، رنگ ها و طرح های مختلفی فراوری می شوند.

سبد لباسشویی فلزی

سبدهای لباسشویی فلزی شامل انواع محصولات ساخته شده از سیم، آلومینیوم، استیل و فولاد ضد زنگ در ترکیب با مواد پارچه ای است. سبدهای فلزی را می توان با لباس های کثیف، ملحفه ها یا سایر وسایل حجیم پر کرد و دچار آسیب هم نشوند.

سبد لباس چرک مشبک

مش ماده ای است که به صورت مصنوعی از نایلون یا پلی استر ساخته می گردد. این ماده با وزن نازک و بافت آزاد بافته شده و قابلیت نفوذ آن باعث ایجاد سوراخ های کوچک قابل توجهی در کل مواد می گردد. اصطلاح سبد لباسشویی مشبک معمولاً به نوعی سبدی اطلاق می گردد که در صورت عدم استفاده به سرعت و به راحتی جمع می گردد.

سبد لباس پارچه ای

پارچه پنبه ای به علت جذابیت زیبایی شناختی، دوام، راحتی طبیعی و سادگی شناخته شده است. به علت تطبیق پذیری باورنکردنی، یکی از پرکاربردترین مواد در طراحی و فراوری هر نوع محصولی است.بسته به کاربرد مورد نظر، سبدهای رخت چرک پنبه ای ممکن است کاملاً از مواد پنبه ای ساخته شوند یا با انواع دیگر پارچه ترکیب شوند. بیشتر سبدهای پنبه ای موجود امروزه قابل شستشو با دست یا ماشین، سبک، قابل حمل و برای نگهداری لباس های کثیف، وسایل منزل و لوازم جانبی هستند.

سبد رخت چرک پلی استر

پلی استر یک نوع از الیاف مصنوعی است که غیر جاذب و غیر قابل تنفس است، اما در برابر کشش و انقباض مقاوم است. سبدهای لباسشویی پلی استر گزینه خوبی برای استفاده در فضای باز با استرس بالا یا دور نگه داشتن آب و رطوبت از وسایل لباسشویی شما هستند.

سبد رخت چرک پلاستیکی

این سبدها ساخته شده از پلاستیک مقاوم و سبک بوده و معمولاً دارای سوراخ هایی برای تهویه هوا و جلوگیری از بوی نامطبوع هستند. سبد رخت چرک پلاستیکیدر طرح ها و رنگ های متنوع موجود است. این سبدها در برابر رطوبت و آب مقاومند، قابلیت حمل آسان دارند و نسبت به مدل های دیگر دارای قیمت مالی هستند.

سبد برزنتی

بوم به پارچه ای اطلاق می گردد که از الیاف کتان درست می گردد و بسیار محکم است. به علت مقرون به صرفه بودن و در دسترس بودن آن، قرن هاست که برای ایجاد و ساخت انواع وسایل استفاده می گردد.

سبدهای برزنتی از نظر طراحی نسبتا سبک وزن و به راحتی قابل حمل هستند، که آن ها را در میان خانه داران محبوب می نماید - به ویژه آن هایی که خانواده های پرجمعیت دارند و با حجم زیادی از لباس های کثیف در روز روبرو می شوند. سبدهای بوم دارای طرح ها و سبک های بسیار متنوعی هستند و حتی به علت دوام و کیفیت علاقه افراد هستند.

مقدار سبد رخت چرک چقدر است؟

مقدار سبد رخت چرک باید با توجه به احتیاجها و فضای موجود در خانه انتخاب گردد. مثلا برای مجردها و زوج ها یک سبد با ظرفیت کوچک تا میانه (حدود 30-50 لیتر) برای یک یا دو نفر کافی است.

برای خانواده های کوچک 3 تا 4 نفره، سبدهای با ظرفیت میانه تا بزرگ (حدود 50-70 لیتر) مناسب تر هستند. اما اگر خانواده بزرگی دارید، یک سبد با ظرفیت بزرگ (70 لیتر به بالا) ممکن است لازم باشد.

اگر فضای شما محدود است (مثلاً در آپارتمان های کوچک یا حمام های کوچک)، باید یک سبد با مقدار کوچک تر و جمع وجور انتخاب کنید.در خانه هایی با فضای بیشتر، می توانید سبدهای بزرگ تر یا چندبخشی برای جداسازی لباس های رنگی و سفید داشته باشید.

اگر به صورت روزانه یا منظم لباس ها را می شویید، ممکن است به سبدی کوچک تر احتیاج داشته باشید. اما اگر لباس ها را به صورت هفتگی یا با فاصله بیشتر شستشو می کنید، سبد بزرگ تر می تواند مفیدتر باشد.

اگر لباس های حجیم تری مانند حوله، پتو یا لباس های ورزشی دارید، احتیاج به سبدی با ظرفیت بیشتر دارید.

مقدار سبد رخت چرک باید بر اساس تعداد افراد، فضای موجود و دفعات شستشوی لباس ها انتخاب گردد. برای خانواده های بزرگ، سبدهای بزرگ تر مناسب است، در حالی که افراد مجرد یا زوج ها می توانند سبدهای کوچک تر را انتخاب نمایند.

بهتر است سبد رخت چرک را در مناطقی قرار دهید که افراد معمولاً لباس خود را عوض می نمایند. می توانید سبدهای لباسشویی را در اتاق خواب، حمام یا در اتاق لاندری بگذارید.

کلام آخر

انتخاب نوع سبد لباس چرک بستگی به احتیاجهای شما، فضای موجود و سبک دکوراسیون دارد. برای فضاهای کوچک، مدل های تاشو یا دیواری مناسب تر هستند و اگر به دکوراسیون اهمیت می دهید، مدل های حصیری یا تزئینی می توانند گزینه های مناسبی باشند. با تنوع گسترده ای که در بازار وجود دارد، هر کسی می تواند سبدی متناسب با دکوراسیون و کاربرد خود پیدا کند. مهم ترین نکته در خرید این محصول، هماهنگی آن با سبک زندگی و احتیاجهای روزمره است. در نتیجه، انتخاب درست می تواند علاوه بر سازماندهی بهتر لباس ها، به بهبود نظم و زیبایی محیط یاری کند.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 شهریور 1403 بروزرسانی: 25 شهریور 1403 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1522

به "انتخاب سبد رخت چرک مناسب بر اساس فضا، میزان، جنس و طراحی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب سبد رخت چرک مناسب بر اساس فضا، میزان، جنس و طراحی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید