اعتراض داوطلبان آزمون های علوم پایه و پره انترنی پاسخ داده شد

به گزارش اهدا بلاگ، رئیس مرکز سنجش و آموزش پزشکی گفت: قبولی داوطلبان ربطی به حد نصاب آزمون های علوم پایه و پره انترنی که از قبل معین شده اند، ندارد.

اعتراض داوطلبان آزمون های علوم پایه و پره انترنی پاسخ داده شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، پس از اعلام نتایج آزمون پره انترنی و علوم پایه که در 15 اسفند سال 99 برگزار گشت، عده ای از داوطلبان با اعلام این که حد نصاب پذیرش نمره این آزمون ها نسبت به آزمون های برگزار گشته در شهریور و دی ماه 99 افزایش ناعادلانه داشته است، اعتراض کردند و خواستار رسیدگی مسئولان وزارت بهداشت به این اعتراض ها شدند.

سعید هاشمی رئیس مرکز سنجش و اموزش پزشکی در گفتگو با خبرنگاران، درباره اعتراض این داوطلبان گفت: طبق قانون شورای عالی و برنامه ریزی حد نصاب ازمون های علوم پایه و پره انترنی 70 درصد 5 درصد اول دانشگاه ها است یعنی پنج درصد اول دانشگاه ها هر نمره ای که گرفتند 70 درصد آن می شود نمره حد نصاب آزمون برگزار گشته؛ بنابراین ما تغییری در حد نصاب اعلام شده نداشته ایم. اکنون که داوطلبان اعتراض دارند با این حد نصاب قبولی داوطلبان به پنج درصد رسیده است و سال گذشته 25 درصد بوده است، نمی توان تغییری در حد نصاب ایجاد کرد.

وی ادامه داد: ما برای این دوره ارفاق نیز انجام داده ایم، زیرا 70 درصد 5 درصد اول دانشگاه ها نمره ای نبوده است که بر اساس ان داوطلبان پذیرش شده اند؛ که از سال اینده این ارفاق را نیز حذف خواهیم کرد.

هاشمی در خاتمه اعلام کرد: در هر صورت قبولی داوطلبان ربطی به حد نصاب اعلام شده که از قبل مشخص شده است، ندارد و اگر مشاهده می کنید که تعداد داوطلب کمتری نمره حد نصاب را اورده اند به داوطلبان ان دوره مربوط می شود، زیرا ممکن است داوطلبان یک دوره مطالعه بیشتری و داوطلبان دوره بعدی کمتر مطالعه کرده باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 787

به "اعتراض داوطلبان آزمون های علوم پایه و پره انترنی پاسخ داده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض داوطلبان آزمون های علوم پایه و پره انترنی پاسخ داده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید