از کجا می دانی چه چیز در این زندگی حقیقت دارد؟

به گزارش اهدا بلاگ، به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، نمایشنامه اقتباسی 1984 به قلم رابرت آیک و دانکن مک میلان و ترجمه حسین یعقوبی به وسیله نشر حکمت کلمه به بازار نشر آمد.

از کجا می دانی چه چیز در این زندگی حقیقت دارد؟

این نمایشنامه جزو مجموعه نمایشنامه های اقتباسی نشر حکمت کلمه است و هریک از نمایشنامه های این مجموعه اقتباسی از رمان یا داستانی معروف است.

نمایشنامه 1984 اقتباس شده از رمانی به نام همین نام اثر جرج اورول است که رابرت آیک و دانکن مک میلان با بازنویسی، این اثر را به صورت نمایشنامه درآورده است.

طبق گفته فریاد ناصری رئیس انتشارات حکمت کلمه، این مجموعه در نمایشگاه کتاب با استقبال بسیاری از مخاطبان روبرو شد.

در مقدمه کتاب نوشته شده:

انتها 1984آخرین رمان جرج اورول تیره و تار است. به وینستن گفته می گردد؛ اگر تصویری از آینده می خواهی چکمه ای را مجسم کن که بی وقفه به چهره انسان لگد می زند. وینستن در حالی در انتها رها می گردد که شکست خورده و مست و در انتظار شلیک گلوله ای در سرش، تنها در کافه ای نشسته است و به رهبر دیکتاتورش عشق می ورزد. تا جایی که ما می دانیم این انتها داستان است.

ولی نیست.

بعد از این انتها، ضمیمه ای با عنوان اصول زبان نو در اصل اثر وجود دارد که بسیاری از خوانندگان رمان از وجودش بی اطلاعند.

با کسب اجازه از وارثان اورول برداشت ما از رمان 1984نخستین کوشش برای دراماتیزه کردن این ضمیمه در بافت داستان 1984است. توجه به این ضمیمه در اقتباس نمایشی اش ضرورتی است برای درک بهتر ماهیت این رمان پیچیده که اثری فراتر از یک دیستوپیای فوتوریستی بدبینانه و تیره و تار است و در انتها اثر پرسش مهمی را برای فکر خواننده مطرح می نماید. آیا می توانید به شواهد اعتماد کنید؟ از کجا می دانید چه چیزی حقیقت دارد؟ و توی خواننده از کجا می دانی که هنگام خواندن این اثر دقیقا چگونه و کجایی؟

این نمایشنامه اقتباسی در 166 صفحه به قیمت 60 هزار تومان به وسیله نشر حکمت کلمه چاپ شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 25 تیر 1402 بروزرسانی: 25 تیر 1402 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1468

به "از کجا می دانی چه چیز در این زندگی حقیقت دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از کجا می دانی چه چیز در این زندگی حقیقت دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید