از رویدادهای ریورس پیچ رینوتکس 2023

به گزارش اهدا بلاگ، یکی از از برنامه های اصلی یازدهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس 2023)، ارائه نیازهای فناورانه سازمان ها و صنایع در قالب رویدادهای ریورس پیچ یا چالش معکوس است.

از رویدادهای ریورس پیچ رینوتکس 2023

ریورس پیچ (Reverse Pitch) یک رویداد کارآفرینی تقاضامحور است که طی آن، به جای آنکه استارتاپ ها ایده های خود را ارائه دهند، سازمان ها و صنایع و شرکت ها احتیاجهای خود را معرفی نموده و تیم های خلاق و استارتاپی، محصولات و خدمات نوآور متناسب با این احتیاجها را خلق می نمایند.

این رویکرد باعث می گردد شرکت های بزرگ و باتجربه، با چالش های بازار آشنا شده و می توانند ایده های خود را برای استارتاپ ها مطرح نمایند تا به هدفی پربار و سودآور دست یابند. در حقیقت، ایده ها و محصولاتی که با چنین روندی به وجود بیایند، شانس بسیار بیشتری برای موفقیت دارند؛ زیرا براساس یک احتیاج واقعی شکل گرفته اند و تامین مالی و بعلاوه بازار فروش آنها تضمین شده است. از دیگر مزایای ریورس پیچ، می توان به این نکته اشاره نمود که این روند، شانس کار بر روی پروژه ای که ممکن است ماه ها بعد غیرضروری یا اشتباه تصور گردد را به حداقل می رساند.

ریورس پیچ (Reverse Pitch) یکی از رویدادهای اصلی و مهم رینوتکس سال جاری خواهد بود و استارتاپ ها می توانند با شرکت در این رویداد، از احتیاجهای مبتنی بر فناوری صنایع و شرکت ها آگاه شده و متناسب با تخصص و توانمندی خود نسبت به خلق محصولات نوآورانه اقدام نمایند.

رسول خالقی در این رابطه می گوید: سال جاری بحث ارائه احتیاجهای فناورانه، به طور ویژه در برنامه های نمایشگاه مورد توجه قرار گرفته و در حوزه های مختلف رویدادهایی در این راستا برگزار می گردد.

مسئول کمیته رویدادهای رینوتکس 2023 اضافه نمود: یکی از مهم ترین رویدادهای ریورس پیچ سال جاری در حوزه صنایع شیمیایی، مهندسی مواد و پلیمر است که در سومین روز نمایشگاه یعنی در روز 16 آذر از ساعت 16 در استیج رینوتکس برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: ارائه احتیاجهای فناورانه صنعت غذایی نیز از ساعت 15 همان روز برگزار خواهد شد و صاحبان این دسته از صنایع می توانند به ارائه احتیاجهای فناورانه خود بپردازند.

مسئول کمیته رویدادهای رینوتکس بعلاوه اظهار داشد: یکی دیگر از رویدادهای ریورس پیچ سال جاری در حوزه طراحی و ساخت تیرهای برق هیبریدی است که با همکاری دانشگاه شهید مدنی آذربایجان و شرکت توزیع نیروی برق تبریز در نخستین روز نمایشگاه (14 آذر) از ساعت 15 برگزار می گردد.

خالقی اعلام کرد: علاوه بر این، رویدادهایی نیز برای ارائه احتیاجهای فناورانه در حوزه های خدمات شهر هوشمند، محیط زیست و افراد دارای محدودیت های حسی و حرکتی پیش بینی شده است که زمان برگزاری آنها اطلاع رسانی خواهد شد.

یازدهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس 2023) از 14 تا 17 آذر سال جاری از ساعت 13 الی 19 در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار خواهد شد و علاوه بر شرکت های دانش بنیان و صاحبان طرح های فناورانه، رویدادهایی در حوزه های مختلف فناوری و نوآوری برای علاقمندان پیش بینی شده است.

ثبت نام رویدادهای رینوتکس 2023 به وسیله سایت رینوتکس به نشانی www.rinotex.ir انجام می گردد. علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با دبیرخانه این نمایشگاه تماس بگیرند.

نخستین رویداد جانبی رینوتکس 2023، بوت کمپ صادراتی است که از روز 5 آذر به مدت 5 روز در اتاق بازرگانی تبریز برگزار خواهد شد.

منبع: مجله شنبه
انتشار: 5 آذر 1402 بروزرسانی: 5 آذر 1402 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1497

به "از رویدادهای ریورس پیچ رینوتکس 2023" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از رویدادهای ریورس پیچ رینوتکس 2023"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید