اثر مثبت جام جهانی 2018 بر پتانسیل های سفر و گردشگری روسیه

به گزارش اهدا بلاگ، جام جهانی 2018، توانسته است پتانسیل های سفر و گردشگری را در کشور غنی از تاریخ و فرهنگ روسیه به اندازه برجسته ای برساند.

اثر مثبت جام جهانی 2018 بر پتانسیل های سفر و گردشگری روسیه

عایدی سفر و گردشگری در مسکو با نرخ رو به افزایش 6.6 درصدی تا سال 2026 به رشد ادامه خواهد داد و پول ورودی به سیستم روسیه به صورت مستقیم از گردشگران بین المللی به صورت میانگین در دهه بعدی، 9.6 درصد در سال افزایش خواهد داشت.

طبق داده های شورای دنیای سفر و گردشگری (WTTC)، انتظار می رود در امسال، پول خرج شده به وسیله بازدیدکنندگان بین المللی حدود 7 درصد رشد داشته باشد.

تحقیقات اصلی شورای دنیای سفر و گردشگری، آثار مالی سفر و گردشگری در روسیه را به توضیح زیر اعلام نموده است:

  • سفر و گردشگری، باعث ایجاد 3.3 میلیون شغل در سال 2017 شده است (4.5 درصد کل شغل های روسیه).
  • پیش بینی ها نشان می دهد تا سال 2028، بیش از 3.8 میلیون شغل در صنعت سفر و گردشگری به وجود خواهند آمد.
  • بخش سفر و گردشگری در سال 2017، رشد 3.2 درصدی داشت. این اندازه در سال گذشته، 2.2 درصد در اقتصاد روسیه بود.
  • سفر و گردشگری، 4.8 درصد فراوری ناخالصی داخلی (GDP) روسیه را فراوری نموده است؛ چیزی معادل 76 میلیارد دلار (4435 میلیارد روبل).
  • روسیه 16امین اقتصاد بزرگ سفر و گردشگری در دنیا است.

داده های شورای دنیای سفر و گردشگری در رابطه با گزارشات مالی آکسفورد (Oxford Economics)، نشان داده است که عایدیهای سفر و گردشگری در مسکو، تا سال 2026، هر سال نرخ سرعت رو به افزایش 6.6 درصدی خواهد داشت و پول ورودی به سیستم روسیه به صورت مستقیم از گردشگران بین المللی به صورت میانگین در دهه بعدی، 9.6 درصد در سال افزایش می یابد.

کمتر از دو هفته قبل از مسابقه فینال 21امین جام دنیای 2018، روسیه میزبان یک میلیون هوادار مسابقات در 11 شهر در سراسر کشور بوده است. در تاریخ چهارم ژوئن تا 15ام جولای (14 خرداد تا 24 تیر 1397)، داده های فروارد کیز (ForwardKeys) نشان داد که رزروهای آینده برای مسافران بین المللی در روسیه، 50.5 درصد رشد مثبت داشته است.

گلوریا گوئوارا، مدیر عامل و رییس کل شورای دنیای سفر و گردشگری گفت:

سفر و گردشگری، شغل ایجاد می نماید، باعث رشد مالی می گردد و یاری می نماید تا جامعه ای بهتر ساخته گردد. این مساله به خصوص در خصوص روسیه صادق است؛ 16امین اقتصاد بزرگ گردشگری در دنیا. جالب است بدانید مسکو بیش از یک چهارم عایدی گردشگری روسیه را تامین می نماید. میزبان جام دنیای بودن این فرصت را به روسیه داد تا شهرهای کمتر شناخته شده و زیبایش در سراسر کشور را به نمایش بگذارد، میلیون ها نفر مسافر را به سمت خود بکشاند و در عین حال به رشد مالی و ایجاد شغل یاری کند.

در سراسر دنیا، سال 2017 یکی از قوی ترین سال های سفر و گردشگری در رشد فراوری ناخالصی داخلی (GDP) در یک دهه بود. بخش ما هم اکنون در دنیا از هر 10 شغل، یک شغل را حمایت و 10 درصد GDP دنیای را فراوری می نماید. در طول ده سال گذشته، یکی از 5 شغل ایجاد شده در سراسر دنیا، در بخش ما بوده است. با حمایت صحیح دولت ها، حدود 100 میلیون شغل نو می توان در دهه پیش رو، ایجاد کرد.

هر سال، شورای دنیای سفر و گردشگری، یک پژوهش قطعی در خصوص تاثیر مالی سفر و گردشگری در 185 کشور و 25 منطقه انجام می دهد.

منبع: کجارو / traveldailynews.com
انتشار: 22 اسفند 1400 بروزرسانی: 22 اسفند 1400 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1184

به "اثر مثبت جام جهانی 2018 بر پتانسیل های سفر و گردشگری روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اثر مثبت جام جهانی 2018 بر پتانسیل های سفر و گردشگری روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید